Tüketici Konseyi 16. Toplantısını Yaptı

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından organize edilen 16. Tüketici Konseyi Toplantısı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) sosyal tesislerinde yapıldı.

24 Mayıs 2012
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından organize edilen 16. Tüketici Konseyi Toplantısı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) sosyal tesislerinde yapıldı. Toplantıya Gümrük ve Ticaret Bakan Yardımcısı Fatih Metin, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Ziya Altunyaldız, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Tüketici Konseyi’nin kamu ve özel temsilcileri katıldı.

Toplantının açılışında konuşan Gümrük ve Ticaret Bakan Yardımcısı Fatih Metin, dünyadaki hızlı gelişme, ülkeler arasındaki sınırların kalması ve dünya markalarının çoğalmasıyla, daha çok ürün ve hizmetin tüketicilere ulaştığını, bunun da tüketicinin korunması kavramının önemini artırdığını ve bu konunun en güncel konulardan biri haline geldiğini söyledi.
Artık satıcıların tüketicileri sömürmeye çalıştığı anlayışının terk edildiğini, bunun yerine Türk kültürüne ait olan ''müşteri velinimetimizdir'' özdeyişinden hareketle tüketici odaklı hizmeti modern pazarlama anlayışının esasını oluşturduğunu kaydeden Metin, konulan kuralların sadece tüketici değil, belli kalitede mal ve hizmet üretimi sağladığı için aynı zamanda üreticileri ve ülke ekonomisini de koruduğunu dile getirdi.
Yasalar ve diğer düzenlemelerle getirilen hakların ancak eğitimli ve birlikte hareket edebilen tüketicilerle hayata geçirilebileceğini ifade eden Metin, şunları söyledi:
''Hükümetimiz döneminde tüketicinin korunmasına yönelik çok sayıda düzenleme yapılmıştır. Bu düzenlemeler dünya standartlarında, hatta bazı konularda AB ülkelerinden bile daha ileri seviyede koruma sağlanmıştır. Yapılan düzenlemelerle tüketici hakları konusunda büyük ilerleme kaydedilmiştir. Ancak tüketicinin korunmasını sağlamak için sadece yasal zeminin hazırlanması yeterli olmayıp, tüketicilerimizin haklarını kullanmaları konusunda bilinçlendirilmesi ve teşvik edilmesi gerekmektedir. Tüketicilerin korunmasının en iyi yolu onları sahip oldukları yasal haklar konusunda bilinçlendirmek ve teşvik etmektir.''
-Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Altunyaldız-
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Ziya Altunyaldız da yasal zeminin hazırlanmasının ardından tüketicilerde ciddi bir bilinçlenmenin oluştuğunu söyledi. Geçen sene Türkiye genelinde hakem heyetlerine 165 bin 218 adet şikayet başvurusu yapıldığını kaydeden Altunyaldız, 2001 yılında toplam başvuru sayısı dikkate alındığında, 10 yılda rakamın 5,5 kat arttığının görüleceğini söyledi.
Altunyaldız, ''2011 yılında yapılan bu başvuruların yaklaşık yüzde 74'ü tüketici lehine karar verilerek sonuçlandırılmıştır'' dedi. 2001 yılında Reklam Kurulu'na 488 adet başvuru yapıldığını, 2011 yılına gelindiğinde ise yapılan başvuru sayısının yaklaşık 6 kat artarak 3 bin 39 adede ulaştığını belirten Altunyaldız, ''Öte yandan 2011 yılında denetlenen 44 bin 423 ürünün yüzde 29'unda aykırılık tespit edilmiş ve idari yaptırım uygulanmıştır'' diye konuştu.