Tüketicilere "Ucuz Tablet Bilgisayar ve Cep Telefonu" Uyarısı

Tüketicilere "Ucuz Tablet Bilgisayar ve Cep Telefonu" Uyarısı

19 Nisan 2014

Son zamanlarda, çeşitli televizyon ve radyo kanallarında, piyasa fiyatından çok daha düşük fiyata satıldığı iddialarıyla tablet bilgisayar, cep telefonu ve benzeri teknolojik ürün reklamlarına yer verildiği gözlemlenmektedir.
 
Bu tür ürünlerin tanıtımı, satışı ve teslimatı aşamalarında önemli tüketici mağduriyetlerinin yaşandığı Bakanlığımıza yapılan başvurulardan anlaşılmaktadır. Bakanlığımız konuyla ilgili olarak yapmakla yükümlü olduğu denetim faaliyetlerini ara vermeksizin sürdürmektedir.
Bununla birlikte, anılan ürünlere ilişkin reklamları değerlendirerek satın alma kararı verecek olan tüketicilerimizin mağduriyet yaşamamaları için bu tür reklamlara karşı dikkatli bir şekilde hareket etmeleri önem arz etmektedir.
 
Tüketicilerin Daha Dikkatli Olması Lazım!
 
Piyasadaki her ürün grubunda olduğu gibi, tablet bilgisayar, cep telefonu vb. ürünlerde de önemli kalite farkları vardır. Bu yüzden tüketiciler, piyasa fiyatının oldukça altında satılan ürünleri değerlendirirken bu ürünlerin kalite düzeyinin de pahalı olanlardan farklı olabileceğini göz önünde bulundurmalıdırlar.

Tüketicilerin telefon, kısa mesaj, internet vb. iletişim araçları vasıtasıyla yaptığı alışverişlerin hepsi hukuki olarak “mesafeli satış” olarak adlandırılmaktadır. Mesafeli satış yöntemiyle satın alınan ürünler teslim alındıktan sonra satıcı firmaya bildirimde bulunmak kaydı ile mevcut 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre 7 gün içinde hiçbir gerekçe belirtmeksizin yapılan alışverişten cayma hakkı bulunmaktadır.  28 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe girecek olan 6502 sayılı yeni Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile bu 7 günlük süreyi 14 güne çıkartmış bulunuyoruz.  Yeni Kanun yürürlüğe girdikten sonra tüketicilerimiz 14 gün içinde cayma hakkını kullanabileceklerdir. Bu bildirimden sonra satıcı, mevcut Kanuna göre 10 gün, yeni Kanuna göre 14 gün içinde tüketicinin ödemiş olduğu toplam bedeli hiçbir kesinti yapmadan iade etmek zorunda!
 
Nereye Başvurmalıyız?
 
Tüketicilerin kendilerine sahte, belgesiz, faturasız ya da herhangi başka bir nedenden dolayı ayıplı bir ürün teslim edilebileceğini göz önünde bulundurarak ürün ambalajını kargo şirketi görevlisinin yanında açması ve ürünün sipariş edilen ürün olmadığını, faturasının olmadığını, garanti belgesi olmadığını kargo şirketi görevlisi ile tutanak altına alması teslimat sonrasında yasal haklarını kullanabilmesini kolaylaştırıyor.

Burada dikkat edilmesi gereken en önemli husus; cayma bildiriminde bulunulacak, şikayet edilecek, dava edilecek ya da ilgili Kurum tarafından incelenmesi talep edilecek kişinin kim olduğu bilgisi… Tüketiciler kendilerine ürünü satan kişi ile ilgili olarak reklamda verilen telefon numarası dışında herhangi bir şey bilmiyorlar. Bu durum, yaşanan mağduriyetlerin çözülmesini zorlaştırıyor. Bu yüzden, tüketicilerin güvenli gördükleri satış mecralarından alışveriş yapmaları mağdur olmamaları noktasında büyük önem taşıyor.

Kendilerine tanıtılan üründen farklı bir ürün teslim alan, garanti belgesi ya da faturası gönderilmeyen ürünlerle ilgili mağduriyet yaşayan tüketicilerimiz, 1.272,19 TL nin altında kalan uyuşmazlıklar için bağlı bulundukları ilçe kaymakamlığı bünyesindeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmak, 1.272,19 TL üzerindeki uyuşmazlıklar için ise Tüketici Mahkemelerinde dava açmak suretiyle haklarını arayabiliyorlar. (28 Mayıs 2014 tarihinden sonra ise 3.000 TL’ye kadar olan uyuşmazlıklar için Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapılabilecektir.)
 
Tüketicilerimize saygıyla duyurulur.