Türk Zeytini Dünyaya Tanıtılıyor

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Uluslararası Zeytin Konseyi(UZK)’nin işbirliğiyle düzenlenen “Medya Turu” kapsamında dünyanın beş farklı ülkesinden(Abd, Kanada, Çin, Japonya, Brezilya) gelen ve alanlarında uzman 7 basın mensubu ülkelerine uğurlandı.

13 Aralık 2012

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Uluslararası Zeytin Konseyi(UZK)’nin işbirliğiyle düzenlenen “Medya Turu” kapsamında dünyanın beş farklı ülkesinden(Abd, Kanada, Çin, Japonya, Brezilya) gelen ve alanlarında uzman 7 basın mensubu ülkelerine uğurlandı. Programın son günü Bursa Marmarabirlik tesislerinde Kooperatifçilik Genel Müdür İsmail Kalender başkanlığında değerlendirme ve kapanış toplantısı gerçekleştirildi.  Bu toplantıya yabancı basın mensuplarının yanında Uluslararası Zeytin Konseyi Tanıtım Ünitesi Başkanı Ender Gündüz, Kültür ve Turizm Bakanlığı temsilcisi ve sektör temsilcileri katıldı.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Kooperatifçilik Genel Müdürü Kalender; Türkiye’nin zeytin ve zeytinyağı hedefleri hakkında bilgi verdi. Kalender, üretimde dünya birinciliği hedefine kararlılıkla ilerlerken,  kalite ve standartlar olarak da ülke zeytinciliğimizi daha iyi seviyelere getirmek için çaba sarf ettiklerini belirtti. Kişi başı zeytinyağı tüketimimizin 2 kg olduğuna değinen ve bu miktarın arttırılması noktasında gerekli girişimlerin ve projelerin titizlikle hazırlandığını belirten Kalender, bu kapsamda 2011-2012 yılı içinde 8 kurum ve kuruluşun Uluslararası Zeytin Konseyinden hibe almasının sağlandığını ifade etti. Genel Müdür Kalender, gelecek sene için ulusal çapta büyük bir tanıtım için hibe almayı planladıklarına değindi.
'Türkiye Zeytinyağı Üretiminde Yılda 500 Ton Üretim Hedefine İlerliyor'
Kalender, Uluslararası Zeytin Konseyi (UZK) ile yürütülen projeler kapsamında "Dünya Üçüncü Zeytin Koleksiyonu' İzmir'de kurulacak. Böylece dünyada koleksiyona sahip üçüncü ülke olma aşamasındayız. Zeytin alanında yükselen yıldız olan Türkiye, zeytinyağı üretiminde de yılda 500 bin ton üretim seviyesine doğru hızla ilerliyor" dedi.
Uluslararası Zeytin Konseyi’nin tanıtımdan sorumlu ünite başkanı Ender Gündüz; Türkiye'de zeytinyağı tüketiminin az olduğuna dikkat çekerek, "Türkiye'de zeytinyağında kişi başına yıllık tüketim miktarı 2 litre. Bu oran konsey üyesi diğer ülkelerde 14 litre civarında. Türkiye'nin bu durumu düzeltmesi gerekiyor" dedi.
Gündüz konuşmasına; “bunun yükseltilmesi için önümüzdeki yıllarda çalışmalar devam edecek. Bununla ilgili projeler yapılacak. Bunlardan bir tanesi, bütün küçük projelerin bir araya toplandığı bir proje. Daha başka da projeler hayata geçirilecek. İmaj olarak Türkiye son yıllarda zirveye oynuyor. Bu çalışmalarla birlikte Türkiye bu alanda öncü rol oynayacaktır" şeklinde devam etti.
'İzmir’de Başlayan Tur Bursa’da Tamamlandı’
İzmir Swiss Otel’de düzenlenen UZK Medya Turu Türkiye 2012 açılış toplantısının ardından Amerika, Kanada, Brezilya, Çin ve Japonya’dan gelen 7 gazeteci ülkemizdeki zeytinle ilgili tarihi, kültürel ve modern mekanları ziyaret etti. Bu kapsamda gezinin ilk durağı İzmir Urla’daki Klozamenia zeytin müzesi oldu. M.Ö. yıllardan kalma, kalıntıların üzerine yeniden inşa edilen müzede zeytin işleme sanatının geçmişten günümüze gelişimini konuklara sergilendi. Dünyada eşine az rastlanan dalında olgunlaşmasıyla meşhur “Erkence”  zeytin türünü de deneme imkanı bulan gazeteciler, ülkelerinde mutlaka bahsedeceklerini ifade ettiler.
Tarihi gezilerden sonra günümüz modern çalışmalarının yapıldığı Bornova Zeytincilik Araştırma Enstitüsüne geçen misafir gazetecilere, “RESGEN” adlı genetik çalışmalar hakkında bilgi verildi. Ayrıca gazeteciler, bu kapsamda üretilen 86 farklı türde zeytin fidanlarını hakkında bilgilendirildi. Hazırlanan birbirinden lezzetli zeytin ve zeytinyağı numunelerini bizzat tadarak bu konudaki görüşlerini paylaştılar.
Körfezdeki modern zeytin ve zeytinyağı üretim tesislerini gezmek için önce Balıkesir’e geçen medya mensupları ardından Marmarabirlik tesislerini incelemek ve genel değerlendirmelerde bulunmak üzere Bursa’ya hareket etti. Ardından Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi yetkililerinin de katıldığı değerlendirme toplantısı düzenlendi.
Yabancı Medya mensupları, Türkiye’nin zeytincilik sektöründen çok etkilendiklerini, etkileyici deneyimler yaşadıklarını, birer zeytin ve zeytinyağı tüketicisi olan ülkelerinin halklarına çalıştıkları medya grupları aracılığıyla Türk ürünlerini tanıtacaklarını ifade etti.