2023 Güneydoğu Asya E-Ticaret Sektörü Raporu 2023

13 Nisan 2023

Güneydoğu Asya’da e-ticarete konu toplam mal satış değerinin 2017-2022 yılları arasında %64 yıllık bileşik büyüme oranı ile 10,9 milyar dolardan 131 milyara ulaştığı tahmin edilmektedir. Güneydoğu Asya, yüksek büyüme oranlarına sahip gelişmekte olan bir pazar olarak dünyada önemli potansiyele sahiptir. Güneydoğu Asya’da kişi başı harcanabilir gelirdeki artış, mobil internet penetrasyonundaki artış ve tüketim alışkanlıklarındaki kademeli değişim sayesinde e-ticaret sektörünün kademeli bir şekilde geliştiği ifade edilmektedir.
 
2021 yılı sonu itibari ile 600 milyonun üzerinde bir nüfusa sahip olması ile Güneydoğu Asya, küresel ortalamadan daha yüksek bir genel ekonomik büyüme oranına sahip ve gelecekteki küresel ekonomik büyümenin kilit itici güçlerinden biridir.
 
Güneydoğu Asya ülkeleri arasında e-ticaret endüstrisinin gelişiminde farklılıklar bulunmaktadır. Yayıncının değerlendirmesine göre, Singapur’un iyi gelişmiş bir e-ticaret endüstrisi bulunmaktadır; Güneydoğu Asya’daki en büyük çevrimiçi e-ticaret platformları olan Shopee ve Lazada’nın her ikisinin de merkezi Singapur’da bulunuyor; Malezya’nın yüksek bir internet penetrasyon oranı ve olgun bir e-ticaret pazarı var; Endonezya’nın 274 milyondan fazla olan devasa nüfusu Endonezya’yı Güneydoğu Asya’daki en büyük e-ticaret pazarı yapıyor. Filipinler, Vietnam ve Tayland’daki e-ticaret endüstrisinin büyük potansiyeli ile birlikte hızlı bir şekilde gelişen büyüme patlaması dönemi içinde olduğu ifade edilmektedir.
 
Kaynak: Businesswire
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü