Black Friday Müşterileri Şimdiye Kadarki En Büyük İkinci Çevrimiçi Satış Rekorunu Kırarak, 7,4 Milyar Dolar Harcadı

03 Aralık 2019

Black Friday müşterileri, Adobe Analytics tarafından derlenen verilere göre, şimdiye kadarki en büyük ikinci çevrimiçi alışveriş rakamı olan 7,4 milyar dolar harcadılar.

Adobe’nin verilerine göre, 7,4 milyar dolar Black Friday’in en büyük satış rakamını oluştururken tüm zamanların çevrimiçi satış geliri içinde yalnızca geçen yıl Cyber Monday’de elde edilen 7,9 milyar dolarlık hasılatın gerisinde kaldı. Tüketici başına ortalama sipariş değeri 168 dolar iken, bir önceki yıla göre% 6 artışla yeni bir Black Friday rekoru kırıldı. Adobe Analytics, ABD’deki ilk 100 çevrimiçi perakendecinin 80’inden gelen işlemlerin hacmini ölçmektedir.

 “Small Business Saturday” etkinliğinde ise sabah saatlerinde geçen yıla göre % 18 artışla 470 milyon dolarlık çevrimiçi hasılat gerçekleşti. Adobe, satışların günlük olarak 3 milyar doları aşabileceğini belirtmektedir.

Adobe'ye göre çevrimiçi satışlar geçen yıla göre yaklaşık % 20 oranında arttı. Adobe, Cyber Monday’ de geçen seneye göre % 18,9'luk bir artışla 9,4 milyar dolarlık bir harcama rekoru kırılmasını beklemektedir.

Adobe, Şükran Günü'nde alışveriş yapanların çevrimiçi olarak 4,2 milyar dolar harcadığını ve bu rakamın geçen yıla göre % 14,5 artış ile rekor bir seviyeye ulaştığını belirtmiştir.

Target ve Walmart gibi bazı fiziksel mağaza zincirleri çevrimiçi alışverişe başarıyla geçiş yaparken, diğerleri bazı zorluklar yaşamaktadır.  

Kaynak: Cnbc web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C.Ticaret Bakanlığı,Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü