Fiyatlar Uygunsa Tüketiciler Bazı Kişisel Bilgilerini Paylaşmayı Önemsemiyorlar

28 Ağustos 2019

Gizlilik kaygılarının giderek arttığı günümüzde tüketicilerin kişisel bilgilerini paylaşma konusunda şüpheci olabileceği beklenebilir. Ancak bu konuda gerçekleştirilen araştırmalara göre özellikle de müşterilere uygun fiyatlar sunulan durumlarda böyle değildir.

RIS News’in 2019 Haziran tarihli araştırmasına katılan tüketicilerin yarısından fazlası, kendilerine özel promosyonlar veya teklifler sunulması karşılığında, perakendecilere, lokasyon bazlı teknoloji aracılığıyla, mağazalarına geldiklerinde dijital olarak tanınmalarına izin verebileceğini belirtmiştir.

Kasım 2018’de Ipsos ve Dünya Ekonomik Forumu’nda ABD’li internet kullanıcıları arasında yapılan ankette, katılımcılar verdikleri kişisel bilgiler ile markaların ne yapacağını açık bir şekilde açıklaması durumunda bu bilgileri verme konusunda rahat olabileceklerini belirtmiştir.

Forrester Consulting ve Loqate’in Nisan 2018 tarihli çalışmasına göre, ABD’li ve Batı Avrupalı internet kullanıcılarının yaklaşık üçte ikisi kendilerine sunulacak indirimler karşılığında kendi yer bilgilerini verebileceklerini belirtmiştir. Çalışmaya göre çoğu tüketici için %10’luk bir indirim bu bilgilerin paylaşımı için yeterli olmaktadır.

2018 yılında Blis tarafından yapılan araştırmaya göre araştırmaya katılan internet kullanıcıların %70’e yakını Amazon’un kendilerine bir indirim teklifi yaptığında, rakip firmada gerçekleştirdikleri kendi satın alma alışkanlıklarını paylaşabileceklerini belirtmiştir. Yaklaşık %60’ı %10-30 arasındaki bir indirimin etkileyeceğini, %41’i ise %40 üzerindeki indirimlerin kendilerini etkileyebileceğini belirtmiştir.

Kaynak: emarketer web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C.Ticaret Bakanlığı,Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü