Hollandalı Tüketiciler Genel Satın Alımlarını Azaltacaklarını Söylüyor

08 Temmuz 2020

AfterPay tarafından yapılan araştırma, Hollandalı tüketicilerin Temmuz ayında hem çevrimiçi hem de çevrimdışı alışverişlerde toplam alışverişlerini azaltacağını gösteriyor. Hollandalı tüketiciler, bu ay satın alma işlemlerini çevrimiçi kanallara kaydırmaya devam edeceklerini söylüyor. Hollanda'daki çevrimiçi alışverişler Haziran ayının ikinci yarısında, Mayıs ayındaki istikrarlı ve hatta azalan büyüme döneminden sonra, Mart ayına kıyasla %40 artış gösterdi. Hollanda toplumu yeniden açılmaya başladı, ancak, fiziksel mağazalara dönüş çok hızlı gerçekleşmiyor. Hollandalı tüketicilerin sadece% 8'i Haziran ayında fiziksel mağazalarda daha fazla alışveriş yaptıklarını söylüyor, % 24’ü ise daha fazla çevrimiçi alışveriş yaptıklarını söylüyor. AfterPay tarafından yapılan araştırma, Hollandalı çevrimiçi alışveriş yapanların% 16'sının finansal durumlarının daha stresli hale geldiğini söyledi. Ancak, % 9'u mali durumlarının Haziran ayında iyileştiğini söylüyor. Özellikle genç yaş grupları arasında daha az satın almanın en önemli nedeni para tasarrufu ihtiyacı. İkincil motivasyonlar genel tüketimi azaltarak yaşam tarzını değiştirme niyeti olarak ifade ediliyor. Üçüncü kademe motivasyonlar arasında işsizlik riski, ipotek ve kredileri ödemeleri sayılabilir. AfterPay, e-ticaret alımlarında Mayıs ayının ilk yarısına kadar hızlı bir artış görüyor ve Hollanda'da e-ticaretin COVID-19 öncesine göre %51 arttığını belirtiyor. Haziran ayının ilk yarısında e-ticaret büyümesi azalıyor. Ancak, e-ticaretin Haziran ayı ortasında tekrar arttığı görülüyor. Hollanda'da çok alışveriş yapanların (son iki hafta içinde beş veya daha fazla çevrimiçi alışveriş yapanlar) payı neredeyse iki katına çıktı. Bunlar nispeten küçük ama kritik bir segment olarak tanımlanıyor. Hollandalı çevrimiçi alışveriş yapanların yalnızca %13'ünü temsil ediyorlar, ancak, tüm çevrimiçi satın alma işlemlerinin % 48'ini yapıyorlar.

Kaynak: Cross-border Magazine web sitesinden özetlenerek tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı, Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü