Huawei Giyilebilir Cihaz Pazarına Daha Çok Yatırım Yapacak

02 Nisan 2021

Giyilebilir cihaz pazarında yüzde 50,7'lik en yüksek giyilebilir ürünler satış büyümesine sahip olan Huawei, Huawei Sağlık Laboratuvarı'nın açılmasıyla Ar-Ge geliştirmeye daha fazla yatırım yapmaktadır.

Şirketten yapılan açıklamaya göre Huawei, 2019 yılında gelirinin yüzde 15,3'ünü (131,7 milyar Çin yuanı) Ar-Ge'ye ayırmış ve son 10 yılda 600 milyar Çin yuanı üzerinde yatırım yapmıştır. Huawei, aynı zamanda 96 binden fazla çalışanı, 14 araştırma merkezi ve Ar-Ge'ye odaklanmış dünya çapında 36 ortak inovasyon merkezine sahip bulunmaktadır.

Elektronik harcamaların artması ve fiziksel aktivitelerin tek başına yapılmaya başlanmasıyla birlikte, pazar verileri salgın zamanında giyilebilir cihaz sektöründe güçlü bir büyüme olduğunu göstermektedir. Huawei, giyilebilir ürünler kategorisinde satış büyümesinde lider oldu ve medya yayınlarından 8 ödül kazanmıştır.

IDC'nin Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker raporuna göre, şu anda küresel olarak 3'üncü sırada yer alan Huawei, 43,5 milyon giyilebilir cihaz satışıyla, satış büyümesinde yüzde 50,7 artışla sektöre liderlik etmiştir. Şirketin çabaları, 2020'nin 4'üncü çeyreğindeki en son pazar payı verilerine de yansımaktadır. Türkiye'nin de dahil olduğu Orta ve Doğu Avrupa ile İskandinav ülkeleri bölgesinde Huawei, fitness bantları ve akıllı saatler ürün gamlarında yüzde 22 pazar payı oluşturmuş ve ilk sırada yer almıştır.

Kaynak: Dünya
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü