Küresel E-Pazaryerlerinde Gelişmeler
07 Eylül 2018
Ağustos 2018'de en çok ziyaret edilen çevrimiçi pazarlar hakkında veri toplayan Website Builder Expert’in yaptığı araştırmaya göre, Amazon.com zirvede yer almış ve 58 ülke çapında 1,22 milyar kullanıcı tabanına sahiptir. Alibaba.com’un (ikinci en çok ziyaret edilen site), toplamda 15 ülkede, 1.07 milyar kullanıcısı vardır. Bu kullanıcıların birçoğu yaklaşık 1.4 milyar nüfusa sahip Çin'de yoğunlaşmıştır.
MercadoLibre, dokuz ülkede 341.0 milyon kullanıcı ile üçüncü sırada yer almıştır. Güney Afrika merkezli Naspers (261.2 milyon) ve eBay (132,1 milyon) ise sırasıyla dördüncü ve beşinci olmuşlardır.
Mayıs 2018'de dünyanın en büyük 20 perakende markasının (sadece pazar yerleri değil) Kantar Millward Brown sıralamasında, Amazon, 207,59 milyar dolar değerle birinci; Alibaba ise, 113,40 milyar dolar değerle ikinci sırada yer almıştır. Bununla birlikte, Alibaba geçen yıl % 92 büyürken, Amazon% 49 büyümüştür.
E-Marketer tahminlerine göre, Alibaba Çin'deki 2018 perakende e-ticaret satışının çoğunluğuna sahiptir (%58,2). JD.com %16,3'lük bir payla ikinci sırada yer almaktadır. Amazon’un ise Çin'de sadece %0.7'lik bir payı vardır. Bununla birlikte, Çin'de giderek artan sayıda küçük e-perakendeci de vardır.
Amazon ve Alibaba farklı iş modellerine sahiptir: Amazon bir satış platformu iken, Alibaba online pazar yerleri Tmall ve Taobao’yu ve tüketiciden-tüketiciye (C2C) e-ticaret sitesi işletmektedir. Ancak, bazı yönlerden Amazon ve Alibaba benzer yaklaşımlar benimsemişler, gıda satışlarının daha çok bölgesel hale geldiğini fark etmişlerdir. Amazon, 2017 yılında Whole Foods Market'i satın alırken, Alibaba, Hema'yı (bir market zinciri) kurmuştur.
Çin'in pazarına girmeye çalışan ABD markaları, genellikle Tmall üzerinden satış yapmaktadırlar. Kroger bu yaklaşımı deneyen en yeni perakendecilerden biridir. Şirket, Çin'deki tüketicilere yönelik organik seçimler sunmaktadır.
Amazon çoğu ülkeye taşınmıştır. Alibaba Çin'de hala hakim durumdadır. Latin Amerika'daki dijital alıcılar için MercadoLibre ilk tercihtir. Avrupa, Asya-Pasifik ve Orta Doğu ve Afrika'daki bir dizi küçük e-pazaryerleri bu küresel perakende devlerine rağmen tercih edilmektedir.
Kaynak: retail.e-marketer.com web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı
MercadoLibre, dokuz ülkede 341.0 milyon kullanıcı ile üçüncü sırada yer almıştır. Güney Afrika merkezli Naspers (261.2 milyon) ve eBay (132,1 milyon) ise sırasıyla dördüncü ve beşinci olmuşlardır.
Mayıs 2018'de dünyanın en büyük 20 perakende markasının (sadece pazar yerleri değil) Kantar Millward Brown sıralamasında, Amazon, 207,59 milyar dolar değerle birinci; Alibaba ise, 113,40 milyar dolar değerle ikinci sırada yer almıştır. Bununla birlikte, Alibaba geçen yıl % 92 büyürken, Amazon% 49 büyümüştür.
E-Marketer tahminlerine göre, Alibaba Çin'deki 2018 perakende e-ticaret satışının çoğunluğuna sahiptir (%58,2). JD.com %16,3'lük bir payla ikinci sırada yer almaktadır. Amazon’un ise Çin'de sadece %0.7'lik bir payı vardır. Bununla birlikte, Çin'de giderek artan sayıda küçük e-perakendeci de vardır.
Amazon ve Alibaba farklı iş modellerine sahiptir: Amazon bir satış platformu iken, Alibaba online pazar yerleri Tmall ve Taobao’yu ve tüketiciden-tüketiciye (C2C) e-ticaret sitesi işletmektedir. Ancak, bazı yönlerden Amazon ve Alibaba benzer yaklaşımlar benimsemişler, gıda satışlarının daha çok bölgesel hale geldiğini fark etmişlerdir. Amazon, 2017 yılında Whole Foods Market'i satın alırken, Alibaba, Hema'yı (bir market zinciri) kurmuştur.
Çin'in pazarına girmeye çalışan ABD markaları, genellikle Tmall üzerinden satış yapmaktadırlar. Kroger bu yaklaşımı deneyen en yeni perakendecilerden biridir. Şirket, Çin'deki tüketicilere yönelik organik seçimler sunmaktadır.
Amazon çoğu ülkeye taşınmıştır. Alibaba Çin'de hala hakim durumdadır. Latin Amerika'daki dijital alıcılar için MercadoLibre ilk tercihtir. Avrupa, Asya-Pasifik ve Orta Doğu ve Afrika'daki bir dizi küçük e-pazaryerleri bu küresel perakende devlerine rağmen tercih edilmektedir.
Kaynak: retail.e-marketer.com web sitesinden tercüme edilmiştir.
Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı