Latin Amerika e-Ticaret-2018

30 Ağustos 2018
Yayımlama: 29.08.2018 05:16:00 (TSİ)

2018 eMarketer tahminlerinde, Latin Amerika'daki toplam perakende e-ticaret satışlarının % 17,9 artarak 53.20 milyar dolara çıkacağı öngörülmektedir. Artan tüketici fiyatlarına rağmen, ekonomiler toparlanmaya başlamış ve seçimlerden sonra tüketici güveni artmıştır. Yayınlanan Raporda; Latin Amerika, Arjantin, Brezilya ve Meksika'daki perakende satışlar, perakende e-ticaret satışları, perakende ticaret satışları ve dijital alıcılar için bölgesel ve ülke bazında rakamlar sunulmuştur. Dijital alıcı demografilerinin yanı sıra, e-ticaretin önündeki engeller, perakende e-ticaret siteleri ve mobil uygulamalara da raporda yer verilmiştir.

Latin Amerika'da e-ticaret tahmini 2017-2022

Raporda, satışların bu yıl % 5,1 artarak 1,98 trilyon dolara ulaşacağı ve bölgenin dünyanın dördüncü büyük perakende pazarı haline geleceği ifade edilmiştir. Toplam perakende satışların artmaya devam ederek 2022 yılına kadar 2.35 trilyon dolara ulaşacağı da belirtilmiştir. Bölgenin en büyük perakende pazarı Brezilya’nın, bu yıl tüm bölgesel perakende satışlarının yaklaşık üçte birini (% 32.8) karşılayacağı ve bunu % 20,2'lik bir payla Meksika’nın izleyeceği öngörülmüştür.

Latin Amerika'daki en iyi e-ticaret siteleri

Arjantin merkezli dijital pazar yeri MercadoLibre, Latin Amerika'nın en popüler platformu olarak belirtişmiş ve Mayıs 2018'de 56,3 milyon ziyaretçisi olduğu vurgulanmıştır. Amazon siteleri 22.4 milyon ile ikinci sırada yer almış ve bunu Brezilya merkezli B2W Digital (16.1 milyon) ve Alibaba (11.8 milyon) takip etmiştir.

Perakende e-ticaretin yüzde kaçı mobilden geliyor?

Bu yıl, mobil üzerinden ticaretin, Latin Amerika'daki tüm perakende e-ticaret satışlarının dörtte birinden fazlasını (% 27.5) oluşturduğu ve toplamda 14.62 milyar dolar olacağı öngörülmüştür. Dijital altyapıya devam eden yatırım, mobil internet erişiminin iyileştirilmesi, daha az maliyetli veri planları ve akıllı telefon kullanımının hızla yaygınlaşması, e-ticaretin büyümesinin devam etmesi için önemli etkenler olarak sayılmıştır.

Kaynak: emarketer.com web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan: T.C. Ticaret Bakanlığı