Almanya'da Tüketim Mallarında "Yeşil Dalga" Dönemi
11 Ocak 2021Almanya'nın Handelsblatt Gazetesi'nde 11 Ocak 2021 tarihinde yayımlanan haberde, korona nedeniyle Almanya'da uygulanan kısmi kapatma sonucunda gıda sektöründe işten çıkarmaların yaşandığı, ekonomik belirsizlikler nedeniyle tüketicilerin fiyat duyarlılığının arttığı belirtilmektedir.
Ayrıca, evden çalışma ve maske takma zorunluluğunun tüketicilerin giyim ve kozmetik alanındaki tercihlerini etkilediği, özellikle cilt bakım ürünlerine talebin arttığı yine aynı haberde ifade edilmektedir.
Korona nedeniyle tüketicilerin bölgesel, adil ticarete konu ve sürdürülebilir nitelikteki organik ürünlere yöneldiği, özellikle hayvansal katkı içermeyen ürünlere yönelik talebin arttığı ve organik pazarın önemli firmalarından olan Alnatura firmasının cirosunun bir önceki yıla göre %20 oranında artarak 1 milyar avronun üzerine çıktığı söz konusu haberde yer almaktadır.
Hamburg Ticaret Ataşeliği
Kaynak; https://www.handelsblatt.com/unternehmen/handel-konsumgueter/branchenausblick-corona-pandemie-sorgt-fuer-gruene-welle-bei-konsumguetern/26773488.html