Bratislava Merkezli Capturing Reality Şirketi ABD’li Yazılım Şirketi Epic Games Tarafından Satın Alındı
14 Mayıs 2021
Bratislava merkezli Capturing Reality şirketinin kurucu ortağı ve başkanı Martin Bujnak, RealityCapture yazılımının hemen hemen her Hollywood filminde kullanıldığını belirtti. Söz konusu yazılım, fotoğraflardan bir 3D model oluşturarak bunu bilgisayar oyunlarına veya 3D haritalara ekleyebilmektedir. (3D printing, fotoğrafçılık ve lazer taramaların yardımıyla gerçek resimlerden ve sahnelerden dijital modellerin oluşturulmasıdır.) Bu yazılım, mimarlık, kültür ve 3D baskı alanlarındaki şirketler ve kuruluşlar tarafından kullanılmaktadır. Kültürel ve doğal mirasın dijitalleştirilmesi için bir platform olan Güney Afrika'nın Zamani Projesi ve Hollanda için geliştirilen Lumion adlı işleme araçları Capturing Reality şirketinin referansları arasındadır. Mart ayında ABD’li şirket Epic Games tarafından satın alınan Capturing Reality, firmanın küresel başarısına rağmen Bratislava'da kalmayı planlamaktadır. Slovak IT uzmanları tarafından geliştirilen teknoloji Epic Games'te Unreal Engine yazılım ekosisteminin bir parçası olacak. Söz konusu yazılım, oyunların yanısıra film stüdyoları, otomotiv endüstrisi ve mimarlık alanlarında kullanılmaktadır.
Kaynak: The Slovak Spectator
Yayımlayan: Bratislava Ticaret Müşavirliği
Kaynak: The Slovak Spectator
Yayımlayan: Bratislava Ticaret Müşavirliği