Cezayir’de Satış Sonrası Hizmet Yönetmeliği Yayımlandı

11 Haziran 2021

45 sayılı Cezayir Resmi Gazetesinde yayımlanan 21-244 sayılı Yönetmelik ile; garanti süresi dolmuş veya garanti kapsamında olmayan ürünler için tüketici hakları düzenlenmiştir. Buna göre;
-Üreticiler ve/veya ithalatçılar satış sonrası hizmet sağlamakla yükümlüdürler,
- Üreticiler ve/veya ithalatçılar satışa konu ettikleri ürünlerin yedek parçalarını 5 yıl süreyle sağlamak zorundadırlar,
-Satıcılar, satış sonrası hizmetler ile ilgili olarak tüketicileri bilgilendirmekle mükelleftirler,
-Tüketicinin başvurusundan itibaren 15 gün içinde onarım hizmeti sağlanmalıdır,
-Tüketicinin kabul etmesi halinde ikinci el yedek parça kullanılabilir,
-Satış sonrası hizmet sağlayıcılar tarafından onarım hizmetinin ücreti ile ilgili tüketicilerin hizmet öncesi bilgilendirilmesi ve onarım sonrasında fatura düzenlenmesi zorunludur.
-Satış sonrası hizmet sağlayıcıları bu yönetmelik hükümlerinin yerine getirilmesi için 1 yıl içinde gerekli düzenlemelerini yapacaklardır.