İngiliz Süpermarket Zinciri Sainsbury’s’in Noel Dönemi Satış Sonuçları Açıklandı

09 Ocak 2019

Birleşik Krallık’ın en büyük ikinci süpermarket zinciri Sainsbury’s Noel dönemini de içeren 3. çeyrekte toplam perakende satışların %0,4, benzer nitelikteki satışların ise %1,1 oranında düştüğünü açıkladı.
 
5 Ocak 2019’a kadarki 15 haftalık dönemde firmanın market kategorisindeki satışları %0,4 oranında artarken, giyim kategorisindeki satışları %0,2 ve katalog perakendeciliği alanında faaliyet gösteren Argos zincirinin satışları da dahil olmak üzere genel ürün satışları %2,3 oranında düşüş gösterdi.
 
J Sainsbury Plc Genel Müdürü Mike Coupe, market kategorisindeki satışların hacmen büyüdüğünü ancak müşterilerin daha ucuz ürünleri tercih etmesinden dolayı ortalama satış fiyatının azaldığını, genel ürün kategorisinde ise Noel’in Kara Cuma olarak adlandırılan indirim döneminden daha iyi performans gösterdiğini ancak oyuncak ve elekronik ürün satışlarında ciddi düşüş yaşandığını açıkladı.
 
Retail Economics firması Genel Müdürü Richard Lim Sainsbury’s tarafından açıklanan sonuçların çok kötü olmadığını ancak sektördeki rekabet ve alışveriş alışkanlıklarındaki değişiklikler ile Aldi ve Lidl gibi Almanya kökenli iskonto temelli perakendecilerin pazar payının artmaya devam ettiğini ifade etti.
 
Yayımlayan  : Londra Ticaret Müşavirliği
Kaynak        : Financial Times; https://www.bbc.co.uk/news/business-46807144