Tayland'ın Kasım 2020 Ticaret Verileri Açıklandı

24 Aralık 2020
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Tayland’ın dünyaya ihracatının Kasım ayında geçen yılın aynı ayına göre %3,65 düşüşle 18,9 milyar ABD dolarına, dünyadan ithalatının ise %0,99 daralarak 18,9 milyar ABD dolarına gerilediği ve bunun sonucunda ticaret fazlasının 52,6 milyon ABD doları olduğu bildirilmiştir.

2020'nin ilk 11 ayında Tayland'ın ihracatı %6,92 daralarak 211 milyar dolara gerilerken, ithalat %13,7 düşüşle 188 milyar dolara gerilemiş ve 23,5 milyar dolarlık ticaret fazlası verilmiştir.

Tarım ve tarımsal sanayi ürünleri Kasım ayında yıllık %2,4 düşüşle 3,23 milyar dolara gerilemiş ve bu gerilemede şeker (-%74,1), konserve ve işlenmiş deniz ürünleri (-%10,4), içecekler (-%8,7) ve dondurulmuş işlenmiş tavuk (-% 6,6) ürünleri başı çekmiştir.

Diğer taraftan, kauçuk (%32,5), evcil hayvan yemi (%23,6), pirinç (%16,7), manyok ürünleri (%14,0), baharatlar (% 7,8) ve taze, dondurulmuş veya konserve meyve ve sebzeler (%2.0) başta olmak üzere bazı ürünlerin ihracatında büyüme gözlenmiştir.

Sanayi ürünleri ihracatı %2,9 düşüşle 15,2 milyar dolar olmuş ve en büyük düşüş altın (-%42,7), petrol ürünleri (-%11,4), bilgisayar, ekipman ve parçalar (-%7,4), altın hariç mücevher ve mücevherat (-%28,4) ve kozmetik, sabun ve cilt bakım ürünlerinde (-%11.0) kaydedilmiştir.

Otomotiv ürünleri (+10,3), kauçuk ürünler (%13,3), mikrodalga fırın ve ısıtma cihazları (%41,3), cep telefonu (%35,5), çamaşır makinesi (%22,2), klimalar (%17,0), mobilyalar (%10,8) gibi bazı ürünlerin ihracatı artmıştır.

Tayland’ın büyük pazarlara ihracatı kademeli olarak toparlanmaya devam etmiştir. ABD ve Japonya pazarlarında ihracat artışı sırasıyla %15,4 ve %5,4 olurken, AB'ye ihracat %8,5 daralmıştır.

Çin, Asean-5 ve CLMV (Kamboçya-Laos-Myanmar-Vietnam) pazarına ihracat sırasıyla %8,9, %15,0 ve %13,0 daralırken, Güney Asya pazarına ihracat %1,7 düşmüştür.

Tayland Ticaret Bakanlığı, Tayland'ın ihracatının bu yıl %7'ye varan bir daralmanın ardından 2021 yılında %4 oranında artacağını tahmin etmektedir.

2021 yılında ihracattaki büyümenin özellikle gıda, evden çalışmayla ilgili ürünler, ev aletleri, sağlık hizmetleri sektörlerinden kaynaklanması beklenmektedir.

Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, Tayland’ın pek çok ticaret ortağı tarafından bildirilen ikinci bir enfeksiyon dalgasına rağmen, karantina önlemlerinin salgının ilk dalgasındaki kadar sıkı olmaması ve aşılanmanın başarılı sonuçlar vermesi ile ikinci çeyrekten itibaren ekonomiye olan güveninin artacağı ifade edilmiştir.