Bakanlık İznine İlişkin Süreçler

10 Kasım 2025

(Kuruluşu ve esas sözleşme değişikliği Bakanlığımız iznine tabi şirketler için tıklayınız.)

Anonim ve Limited Şirketlerin Sermayelerini Yeni Asgari Tutarlara Yükseltmelerine ve Kuruluşu ve Esas Sözleşme Değişikliği İzne Tabi Anonim Şirketlerin Belirlenmesine İlişkin Tebliğ kapsamında Bakanlığımıza yapılacak izin başvurusuna ilişkin belgeler fiziki olarak iletilebilmekle birlikte Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) adresi üzerinden veya e-Devlet kanalıyla yapılabilmektedir. Bakanlığımızın KEP adresi ticaretbakanligi@hs01.kep.tr'dir.

Elektronik ortamda yapılacak izin başvurularında;

-           Kuruluş veya esas sözleşme değişikliğine izin verilmesi hususunda İç Ticaret Genel Müdürlüğüne yönelik dilekçe metni (dilekçede şirketin KEP adresi ve iletişim bilgileri bulunmalıdır; Bakanlık izni ve ekinde sanal mühür ile onaylanmış esas sözleşme veya tadil metni bu adrese gönderilecektir.),

-           Kuruluşta, kurucuların imzaları noter veya ticaret sicili müdürü tarafından onaylanmış veya elektronik imzayla imzalanmış esas sözleşmenin bir sureti (Elektronik ortamda yapılacak başvurularda ayrıca esas sözleşmenin aslının fiziki olarak Bakanlığımıza gönderilmesine gerek bulunmamaktadır.),

-           Esas sözleşme değişikliğinde, esas sözleşme değişikliğine ilişkin yönetim kurulu kararının noter onaylı örneğinin bir nüshası veya yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutan şirketlerin ETDS'ye yüklenerek barkodlu dökümü alınmış yönetim kurulu kararı ile esas sözleşmenin değişen madde veya maddelerinin yeni metni (tadil metni),

-           Gerekli olması halinde Anonim ve Limited Şirketlerin Sermayelerini Yeni Asgari Tutarlara Yükseltmelerine ve Kuruluşu ve Esas Sözleşme Değişikliği İzne Tabi Anonim Şirketlerin Belirlenmesine İlişkin Tebliğ’de sayılan diğer belgelerle (aşağıda sıralanmıştır) birlikte,

Bakanlığımıza gönderilmelidir.
 
Anılan Tebliğe göre:

  • Kuruluşu ve esas sözleşme değişikliği diğer resmi kurumların uygun görüşünü veya iznini gerektiren şirketlerin Bakanlığımızdan kuruluş veya esas sözleşme değişikliği izni alabilmesi için ilgili kurumun uygun görüş veya izin yazısını başvurusu ile birlikte ibraz etmesi zorunludur.
  • Sermaye Artırımında Aranan Ek Belgeler:
    • Sermayenin tamamının ödendiğine, karşılıksız kalıp kalmadığına ve şirket özvarlığının tespitine ilişkin yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir raporu.
    • Sermaye artırımının iç kaynaklardan yapılması halinde, iç kaynaklardan karşılanan tutarın şirket bünyesinde gerçekten var olduğuna ilişkin yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir raporu, denetime tabi şirketlerde ise denetçinin bu tespitlere ilişkin raporu.
    • Konulan ayni sermaye ile sermaye artırımı sırasında devralınacak işletmeler ve ayınların değerinin tespitine ilişkin mahkemece atanan bilirkişi tarafından hazırlanmış değerleme raporları.
    • Konulan ayni sermaye üzerinde herhangi bir sınırlamanın olmadığına dair ilgili sicilden alınacak yazı.
    • Ayni sermaye olarak konulan taşınmazın, fikri mülkiyet haklarının ve diğer değerlerin kayıtlı bulundukları sicillere şerh verildiğini gösteren belge.
  • Sermaye Azaltımında Aranan Ek Belgeler:
    • Sermayenin azaltılmasına rağmen şirket alacaklılarının haklarını tamamen karşılayacak miktarda aktifin şirkette mevcut olduğunun belirlenmesine ilişkin yeminli mali müşavir raporu, denetime tabi şirketlerde ise denetçinin bu tespitlere ilişkin raporu.