Skoda Gözünü Hindistan Pazarına Dikti
19 Kasım 2019Hindistan, otomobil üreticileri için çeşitli özelliklere sahip çekici ancak karmaşık bir pazar.
Uzmanlara göre, milyarların üstünde nüfusu olan bu ülke Çin ile benzer potansiyele sahip. Hindistan'ın yakında Çin ve ABD'den sonra üçüncü en büyük otomobil pazarı olacağı tahmin ediliyor. Ancak, özellikle Avrupa markaları için buradaki pazarda başarılı olmak zor. Asyalı üreticiler burada çok daha iyi bir konumda.
Ancak Hindistan'daki otomotiv endüstrisi şu anda zor zamanlar yaşıyor. Bazı otomobil üreticileri yıllık yüzde otuzdan fazla düşüş gösteriyor. Skoda, Volkswagen Grubu için pazar potansiyelini ortaya koymak zorunda. Jan Frydrych, Hindistan'da otomobil üreticisi tarafından kullanılan otuz Çek'ten biri. İnsan Kaynakları Direktörü olarak, ülke genelinde 35 milyondan fazla çalışanı olan bir sektörde çalışıyor.
Hindistan'da, birkaç otomobil üreticisi başarısız oldu. Bu da, Hintlileri motosikletlerinden ucuz araba Nano'ya geçmeye ikna edemeyen yerel Tata markasını içeriyordu. Müşterilere yolunuzu nasıl bulacaksınız?
Hindistan'daki en ucuz otomobil satışlarının artık daha fazla artmadığı, çünkü daha genç müşterilerin fikirlerini ve tercihlerini karşılamadıkları doğru. Öte yandan, kompakt SUV segmenti son zamanlarda oldukça dinamik bir şekilde gelişti ve girmek istiyoruz. Skoda ve Volkswagen için Şubat ayında Delhi Otomobil Fuarı'nda orta büyüklükte bir SUV tasarım konsepti sunacağız. Ayrıca iki yeni salon hazırlıyoruz.
Hindistan'da, bu yıl Pune'da bir teknoloji merkezi açtık ve gelişmenin çoğu orada gerçekleşti. Bize göre, yerelleşme başarının anahtarı. Gelecekteki ürünlerin yüzde 90'ından fazlası Hintli tedarikçilerin parçalarından yapılacak. Hintli müşteriler özeldir, örneğin her yıl arabalarda yapılan değişiklikleri ve ayarlamaları görmeyi beklerler - Avrupa'da alışkın olduğumuz model veya yüz bakımı, yalnızca kısmen Hindistan'da çalışır.
Bir başka karşıtlık ise tamamen farklı altyapı, yolların kalitesi ve sadece yoğun ısıyla değil aynı zamanda toz veya muson yağmurlarıyla da ilgilenme ihtiyacı. Bu, tamamen farklı kriterler göz önünde bulundurularak otomobilin en başından geliştirilmesi anlamına gelir.