Kanada Her Yıl 20 Milyondan Fazla Turist Ağırlıyor

15 Şubat 2019

Kanada İhracat Kredi Kuruluşu EDC’nin analizine göre; 2017 yılında Kanada’yı ziyaret edenlerin sayısı rekor bir rakama ulaşıp 20.8 milyon oldu ve Kanada’nın uluslararası turizmden elde ettiği gelir 21.3 milyar Dolara ulaştı. Kanada'nın bir numaralı hizmet ihracatı kalemi olan turizm sektörü, Kanada’da 736.000 işi doğrudan, 1.8 milyon işi dolaylı olarak destekledi. Kuzey Vancouver’daki Capilano Nehri’ndeki asma köprüyü her yıl yaklaşık 1.2 milyon kişi ziyaret ediyor ve ziyaretçilerin yüzde 63’ünü yabancı turistler ve özelikle Amerikalılar oluşturuyor. Amerikalı olmayan turistlerin büyük bölümü, Avusturalya, İngiltere, Çin, Meksika, Almanya ve Japonya gibi ülkelerden geliyorlar. 

Şu an Kanada ve Çin arasında süregiden diplomatik gerilime rağmen, Çin de Kanada turizmi için önemli bir pazar ve bu yıl Kanada-Çin Turizm Yılı kutlanıyor. Bu yılın başında, Kanada’yı en çok ziyaret eden Amerikalı olmayan turistler arasında, İngiltere’nin birinci sıradaki yerini Çin aldı. Turizm konusundaki bu gelişmeler Kanada açısından olumlu olarak nitelendirilse de, küresel rekabet piyasasında, daha fazla güneş, daha ucuz tatil ve daha kolay ulaşım imkanları sunan ve ABD gibi yerli turizm seçenekleri oldukça geniş rakipleri varken, müthiş doğa manzaralarına sahip Kanada’nın, açık havada macera arayan, doğa tutkunu turistleri çekmek ve turizmi geliştirmek için daha fazla çaba göstermesi zorunluluğu bulunuyor.  

Seyahatin, lüks bir tüketim harcaması olduğunu, her türlü ekonomik istikrarsızlık ve değişimden kolayca etkilendiğini unutmamak ve turizmin kalitesini artırmaya odaklanmak gerekiyor. Sonuçta, Kanada seyahat açısından ucuz maliyetli bir seçenek değil, Avrupa, Asya ve Avustralya’dan gelen turistler için uçuş ve ulaşım süresi oldukça uzun. British Columbia eyaletinde yer alan Vancouver’daki otellerde de kapasite sıkıntısı yaşandığı ve 3-4 yıldızlı otellerin sayısının yeterli olmadığı ifade ediliyor. Kanada’daki turizm sezonu mevsimsellik etkilerine de maruz kalıyor, turistler genelde yazın açık hava ya da kışın kar için geliyorlar ve Kanada görmek için acele edilmeyecek bir ülke olarak algılanıyor. Bu nedenle, Capilano Group gibi Kanadalı turizmciler, Tourism Vancouver, Destination BC ve Destination Canada gibi yerel turizm pazarlama kuruluşlarını destekleyerek küresel pazarlama faaliyetlerine odaklanıyorlar, turizmle ilgili Showcase Asia, Focus Canada Korea ve Avusturalya’daki  Canada Corroboree gibi fuarlara ve ticari heyet programlarına katılım sağlıyorlar, ayrıca tur operatörleri, seyahat acentaları ve influencer’lar kanalıyla internet ve  sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanmaya çalışıyorlar.

Kaynak: https://www.edc.ca/en/blog/tourism-service-exports-canada.html