Tüketici Alışveriş Alışkanlıklarıyla İlgili Ankete Göre Kanadalı Gençler Mağazadan Beğenip İnternetten Alıyor

06 Aralık 2019

Bloomberg’de yayımlanan, 27 Kasım 2019 tarihli habere göre, Kanada Bağımsız İşletmeler Federasyonu’nun (CFIB) Kanada'daki 1.600 küçük işletmeye uyguladığı  bir anket sonucunda, Kanadalıların büyük çoğunluğunun satın almak istediği ürünleri mağazalarda inceleyip, söz konusu ürünler hakkında bilgi aldıktan sonra internet ortamından satın almayı tercih ettiği ortaya çıktı. Bu durum, alışveriş açısından hareketli olan Noel sezonu yaklaşırken, yerli perakendecilere, rekabet anlamında zarar veriyor. Söz konusu ankete katılan işletme sahiplerinin %60’ı mağazalarının müşteriler tarafından ürün inceleme yeri olarak kullanıldığından yakınırken, işletme sahiplerinin üçte biri, mağazalarının müşterilerce ‘showroom’ olarak kullanılmasının satışlarını önemli ölçüde etkilediğini ifade etti. Ayrıca, söz konusu anket, özellikle genç müşterilerin satın alma kararını vermeden önce bu yola başvurduğunu ortaya koydu. Mağazaların ürün inceleme yeri olarak kullanımı, en çok elektronik, mobilya, ağır makine ve mücevher gibi yüksek fiyatlı ürünlerin satışında gerçekleşiyor. Müşterilerin mağazaları ürün inceleme yeri olarak kullanmalarının etik boyutları tartışılırken, bazı işletmeler bu durumu tehdit olarak algılamak yerine fırsata çevirip, rekabetçi bir elektronik ticaret stratejisi geliştirip, online pazarlama, satış ve mağaza içi wifi teknolojisi gibi alanlara yatırım yapıyorlar.

 

Kaynak: https://www.bnnbloomberg.ca/55-of-canadians-showroom-shop-at-the-expense-of-small-businesses-cfib-study-1.1353863 

https://www.winnipegfreepress.com/opinion/editorials/the-showroom-is-also-a-buy-room-565754872.html - Ottava Ticaret Müşavirliği