Yunanistan'da Covid-19'un Online Satışlara Etkisi

14 Nisan 2020
 
Yunan E-Ticaret Birliği (GRECA) tarafından 30/12/2019- 5/4/2020 tarihlerini kapsayacak şekilde gerçekleştirilen araştırmaya göre, 2020 yılının başlarında geçen yılın aynı dönemine göre %134’lere varan e-ticaret artışı gözlenmiştir. COVID 19 salgını yasaklarının getirildiği Mart ayında ise Şubat ayına kıyasla satın alma değerine göre örneğin yap-boz(puzzle) satışlarında %1654’e, webcameralarında %1256’ya, jimnastik minderlerinde ise %772’ye varan artış görülmüştür.

Online internet sitesi ziyaretlerinde de 30 Mart-5 Nisan 2020 haftasında, karantinadan önceki son hafta olan 2-8 Mart 2020 haftasına göre; Eğlence oyunları %433, Spor&Hobi %129, Bebek-Çocuk Eşyası %118 artış göstermiştir. Yine 30 Mart-5 Nisan 2020 haftasında 3 Ocak-6 Şubat 2020 dönemine kıyasla mağazalara, AVM’lere ve eğlence merkezlerine giden sayısı %85 düşmüştür.

Öte yandan, otomotiv, moda, seyahat ve ulaşım online satışlarında %99’a varan düşüşler görülmüştür.  Online mal satışlarında büyük düşüş yaşayan mallara örnek vermek gerekirse amortisör satışlarında %99, kadın botlarında %76 ve valizlerde %63 azalma olmuştur.


Kaynak: http://www.greekecommerce.gr/gr/news/nea-greca/ereyna-ecommerce-at-covid-19-period-phase-ii/
https://www.ekathimerini.com/251676/article/ekathimerini/business/covid-19-is-good-for-puzzles

Yayımlayan: Atina Ticaret Müşavirliği