Yunanistan'da Markalı Konutlar Yer Kazanıyor

15 Ekim 2018

Üst düzey turizm sektöründeki gayrimenkul geliştiricileri, önümüzdeki yıllarda, en başarılı sektör trendlerinden biri olan markalı konutların satışı- otel zincirleri, tasarımcılar ve hatta otomobil üreticileri gibi bilinen markaları taşıyan lüks gayrimenkuller- tanıtımlarıyla, uluslararası ekonomik elitini Yunanistan'a çekmeyi umuyorlar.
 
Gayrimenkul sektörü uzmanlarına göre, turizmdeki yükselişin ardından ve yeni otel gruplarının ve diğer markaların Yunan konaklama pazarına girmesiyle, markalı konutlar trendi yükselmeye başlıyor. Tesis komplekslerinde yer alan bu gayrimenkuller, otel misafirlerine sunulan avantajları sunarken aynı zamanda daha fazla mahremiyet sunmaktadır.
 
Tabii ki, markalı daireler veya konutları bir otele veya amaca uygun bir tatil evi kompleksine entegre etme fikri yeni değil. ABD'de yaklaşık yüzyıl önce başladı; bununla birlikte, son yirmi yılda trend yükselişe geçti. En az 30 milyon $ net servete sahip insanlar, ultra yüksek net değere sahip bireyler (UHNWI) sayısındaki artış, bu varlıkların ana alıcılarıdır.
 
Londra'daki Savills Uluslararası Gelişim Danışmanlığı direktörü Alexandros Moulas, Kathimerini'ye gayrimenkul geliştiricileri ve lüks otel grupları arasındaki işbirliği sayesinde markalı konutların yaratıldığını söyledi.
 
İkincisi, geliştiriciye ismini konutlar için kullanma hakkını verir, daha sonra özel müşterilere satılır, ki onlar da mülkün kendisi kullanabilir ya da otel tarafından kiralanmasını ve kendi adına işletilmesini seçebilir.
 
Moulas, alıcıların esas olarak 40-55 yaşları arasındaki şirket başkanları olduğunu, evlerinin dışında yurtdışında en az iki konutu olan bir eşe bir ya da iki çocuğa sahip olduğunu söylüyor.
 
“Bu insanlar temel olarak belirli bir yaşam tarzına erişime sahip olmakla ilgileniyorlar ve sadece birkaçı yatırım yapmak niyetiyle pazara giriyorlar - yani lüks evlerini üçüncü taraflara kiralıyorlar. Bunlar genellikle ABD, Orta Doğu ve Avrupa, özellikle İngiltere, İsviçre, Fransa, Belçika ve Rusya'dandır ”diye ekledi.
 
Sanat ve spor dallarında ünlüleri içeren bir başka alıcı grubu da var. Bu insanlar markanın prestijine, ister araba ister mülk olsun, kapılıyor. Aynı zamanda, markalı konutların genellikle otel resortları içinde yer alması, aradıkları güvenlik duygusunu arttırmaktadır. Erişilebilirlik ve konum aynı zamanda önemli bir rol oynar, bir havalimanına yakın olan veya tatil tekneleri için bir marinaya sahip olan otel tesislerinde lüks villaların cazibesini arttırır.
 
Yunanistan'da, güneydoğu Argolida'daki lüks tatil köyü olan Amanzoe'nin içinde yer alan lüks villalar, Aman Resorts lüks otel zincirinin adını taşıyan türünün ilk örneği oldu. Bu villalar için başlangıç ​​fiyatı 3,2 milyon € oldu. Kompleks Dolphin Capital tarafından geliştiridi ve kısa süre önce Grivalia Hospitality tarafından satın alındı.
 
Piyasaya girmeyi planlayan bir diğer emlak sektörü oyuncusu ise, Costa Consino lüks beldesinin arkasındaki şirket olan Constanstakopoulos ailesine ait olan TEMES'tir. TEMES, ödüllü Navarino Dunes otelinde yer alacak lüks bir özel mülkiyet olan Navarino Residences'ı geliştirmektedir.
 
TEMES'te gayrimenkul geliştirme direktörü Evgenios Dendrinos'a göre şirketin amacı, oteller tarafından yönetilecek sahiplerine iyi getiri sağlayan markalı konutlar mantığına dayalı yeni projeler geliştirmek.
 
“Geliştirdiğimiz ve yatırımlarımızın sonraki aşamalarında geliştireceğimiz tesislerin tüm altyapı ve tesislerinden faydalanarak, alıcılar önemli faydalar elde edecek” dedi.
 
Costa Navarino'nun en başarılı turizm sezonlarından bir tanesini geçirdiği ile birlikte düşünüldüğünde - golf tesisleri ve diğer kültürel ve sportif aktiviteler ve altyapılar nedeniyle – kiralamak için satın almak isteyenler için "kesinlikle çok iyi bir seçim" olduğunu, Dendrinos eklemiştir.
 
Halen yapım aşamasında olan ve bir yıl içinde yeni sahiplerine teslim edilecek olan Navarino Residences, bu felsefeyi somutlaştırmaktadır. Sahipleri tüm Costa Navarino tesislerine erişebilecek ve aynı zamanda mülklerinin yönetimi, kiralanması ve bakımı ile TEMES ilgilenebilecektir.
 
İlk aşamada, 1.500 ila 3.000 m² arasında değişen arazilerde 400 ila 1.400 metrekare arasında değişen 50 villa bulunmaktadır. Şimdiye kadar mevcut mülklerin yüzde 50'si satıldı.
 
Yunanistan yakında otellerde markalı konutların gelişimini görmeyi bekleyebilir. TEMES, yeni Hilton Atina’nın içinde benzer bir ürün piyasaya sürerken, otel içinde muhtemelen bir markanın adını taşıyan (Hilton ya da diğer), daha sonra da alıcılara satılacak olan otonom bir apartman kanadı yaratma olasılığını inceliyor.
 
Bu alıcılar dairelerde yaşamayı ya da yönetimini otele transferi seçebilir ve yatırımlarından bir gelir elde edebilir.
 
Markalı konutların, NCH'nin 50 lüks villa inşa ettiği İyon adası Korfu'daki Kasiopi’de ABD şirketi NCH Capital'ın yatırım planının bir parçası olması, benzer bir şekilde Dolphin'in Kiklades adası Kea üzerindeki beş yıldızlı One & Only oteli yatırımında yer alması bekleniyor.
 
Gayrimenkul raporları, markalı konutların, aynı alandaki markasız lüks evlerden ortalama yüzde 31 daha yüksek bir fiyata satıldığını göstermektedir, ki bu durum, bu emlak kategorisinin sürekli artan uluslararası popülaritesini açıklamaktadır.
 
Savills Uluslararası Kalkınma Danışmanlığı tarafından yayınlanan bir rapora göre, şu anda dünyada 406 markalı konut yatırımı bulunuyor ki bunlar 55,000 birime tekabül ediyor. Bunların 75'i tatil merkezleri yerine şehirlerde yer alırken, yüzde 54'ü çok katlı binalarda yer almaktadır.
 
YOO gibi büyük gayrimenkul geliştiricileri, moda evleri ve İngiltere'nin Aston Martin gibi otomobil üreticileri de dahil olmak üzere, turizm dışı markalar da, bu büyüyen sektöre giriyor ve lüks ve olanaklara yüksek talepleri olan bir kitleye hitap etmeye devam ediyor.
 
Savills raporuna göre, bu sektördeki mülklerin en büyük yüzdesi daha önce ABD ve Asya'da (pazarın yüzde 60'ından fazlasını oluşturuyordu) bulunurken, bu tür yatırımları tekrar sürdürülebilir kılan eğlence sektörünün kendine gelmesiyle Akdeniz pazarları toparlanmaya başladı. Aslında, popüler tatil yerlerinden ayrı olarak, yeni trend, yaşam standartlarında bir artışın olduğu diğer gelişmekte olan pazarlarda yeni konutların geliştirilmesiyle de ilgilidir.
 
Piyasa, yeni markaların girişini ve sunulan hizmetlerin ve olanakların genişletilmesini beklemekte ve şu anda deneyimler sunmaya devam etmektedir.
 
Analistlere göre, geleneksel lüks konutlara kıyasla en büyük sermaye kazançları, genellikle bu gibi mülklerin arzının ihmal edilebilir olduğu ve diğer konut stoğuna göre kalite farkının çok yüksek olduğu gelişmekte olan piyasalarda bulunacak. Örneğin, Tayland'ın en yüksek binasında, Bangkok'taki MahaNakhon'da bulunan Ritz-Carlton konutları, aynı bölgedeki diğer konutlardan yüzde 80 daha yüksek fiyatlarla satıldı.
 
Kaynak:http://www.ekathimerini.com/233624/article/ekathimerini/business/branded-residences-gaining-ground-in-greece
Yayımlayan: Selanik Ticaret Ataşeliği