Orta Doğu ve Kuzey Afrika Tüketicileri Covid Sebebiyle Yaşam Tarzlarının Değişeceğini Düşünüyor

02 Eylül 2020

Orta Doğu ve Kuzey Afrika Tüketicileri Covid Sebebiyle Yaşam Tarzlarının Değişeceğini Düşünüyor

Ernst and Young danışmanlık şirketinin yaptığı Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA) Tüketicileri araştırmasına göre tüketicilerin % 84'ü, satın aldıkları ürünleri paranın karşılığını daha fazla almaya odaklanarak değiştirdiklerini ve yerel olarak üretilen ürünleri tüketme eğilimlerinin arttığını beyan etmişlerdir. Tüketicilerin % 78'i fiziksel sağlık konusunda daha bilinçli ve temkinli olacaklarını söylerken, %73'ü gelecekte paranın değerine daha fazla odaklanacaklarını ve % 67'si temel olmayan ürünlere harcadıkları miktarı azaltmayı planladıklarını belirtmişlerdir.

MENA tüketicileri tutumlu olmayı ve harcamalarını küresel tüketicilerden çok daha fazla azaltmayı planlamaktadır. Tüketicilerin yalnızca% 9'u "normale dönmeyi" planlamaktadır bu oran küresel çapta % 40’dır. Bölgedeki bazı ülkelerde Covid kısıtlamaları gevşetilse de, birçok tüketici hala Covid öncesi faaliyetlerine geri dönmekte tereddüt ediyor; örneğin, Mena tüketicilerinin yalnızca% 26'sı bir alışveriş merkezine rahatça gidebiliyor.
Ankete katılan tüketicilerin % 29'u, en büyük önceliğinin kendi sağlıklarını ve ailelerinin sağlığını korumak olduğunu, güvendikleri marka ve ürünleri kullanarak ellerinden geldiğince gereksiz riskleri en aza indirmeye çalıştıklarını belirtmiştir. Örneğin, daha güvenli hissettirdiği için mağazadan alışveriş yapmak yerine çevrimiçi alışveriş yapmayı tercih etmektedirler. Tüketicilerin % 64'ü ev ürünleri ve ev hijyeni harcamalarını artırırken, % 57'si sağlığı ve zindeliği teşvik eden ürünler için daha fazla ödeme yapacaklarını belirtmiştir.

Mena tüketicilerinin% 20'si için toplumu ilk sıraya koymaktadır. Satın aldıklarının ve tükettiklerinin sosyal etkisine dikkat etmekte; net bir amacı olan ve kendi değerleriyle uyumlu markalar aramaktadır. Tüketicilerin% 60'ı uzun vadede tükettiklerinin sosyal etkisine daha duyarlı olurken, % 51'i uzun vadede yerel olarak üretilen yerli markaları destekleyeceklerini belirtmiştir.
 
Kaynak : TradeArabia News Service