Hollanda – E-Ticaret Ambalaj Gelişmeleri

20 Ekim 2020

Küresel çapta e-ticaretin artması ile birlikte paketleme ve ambalaj alanlarında gelişmeler yaşanmaktadır. Tüketici tercihleri, pazarlama stratejileri ve genel trendler ışığında Hollanda E-Ticaret Güvence Kurumu ‘Thuiswinkel’ tarafından hazırlanan bilgiler, ana başlıklar altında aşağıda özetlenmektedir.

İsteğe Uyarlanmış Paketler (Customized)
E-Ticaret yapan firmalar kullandıkları paketlerde isteğe ve ürüne uyarlanmış kutu ve ambalajları daha sık tercih etmekteler. Buna göre, ürünün boyutuna uygun paketler ile optimize edilmiş çözümler aranmaktadır ve gönderi esnasında daha az hava gönderilmektedir. Gönderi miktarı arttıkça küçük paketleme çözümleri sayesinde paletlere ve sonrasında nakliye araçlarına daha fazla paket sığmaktadır.

Paketleri Pazarlama Aracı Olarak Değerlendirmek
Nihai tüketicilere hitap eden ürünlerin paketlerinde baskılar tercih edilmektedir. E-ticaret yolu ile tüketicilere ulaşan firmalar ‘paketi açma anını pazarlama anı’ olarak görmektedirler. Müşterinin firma ile olan deneyimi optimize edilmektedir. Örneğin: paketin iç tarafında çocuklar için el sanatları, boya ve çizim yapılabilen paketlere ilgi artmaktadır.

Çevreci Paketler
Kaçınılmaz bir trend olan çevrecilik kapsamında tüketiciler tarafından çevreye sağlanan zararların azaltılması ve ayak izinin hafifletilmesi istenmektedir. Bu kapsamda, çevre dostu materyallerden yapılmış paketler gelecek dönemlerde daha da popüler hale geleceği değerlendirilmektedir.
 
Kurulum Pratikliği ve Tüketiciye İade Kolaylığı
Karton kutuların pratik kurulum  özelliği e-ticaret yapan firmalar tarafından tercih edilmektedir. ‘Auto Lock’ kutular pratikliği nedeniyle paketleme işlemlerini kolaylaştırmaktadır.  Ayrıca, nihai tüketici tarafından iade yapılması durumunda kolay kapanabilir paketler ile bir adım ilerisi düşünülmektedir.

Kaynak: Thuiswinkel.org
Yayımlayan: Deventer Ticaret Ataşeliği