Hollanda Süpermarket Zinciri Albert Heijn Fiyatları Yükseltiyor

10 Haziran 2020

Hollanda’da tüketici pazarlarında fiyat değişimlerini takip eden istatistik bürosu İPV Data tarafından yapılan fiyat analizine göre, market zinciri Albert Heijn (AH) tarafından son beş haftada A-marka ürünlerin fiyatlarında zam uygulanmıştır. Normal şartlarda uygulanan zam ve indirimlerin dengede olduğu ve son beş haftada dengenin AH düzeyinde bozulduğu İPV Data tarafından bildirilmektedir. 1.806 farklı A-marka üründe gerçekleşen fiyat değişiminde 1.464 üründe zam, kalan 342 üründe indirim yapıldığı açıklanmaktadır. Daha önce gerçekleşen fiyat değişimlerinde beş hafta boyunca %80 oranında zamdan ibaret olduğu bir durum yaşanmamıştır.

A-markalarda fiyatların yükselmesi sık yaşanan bir olay olmaktadır. A-markalar diğer markalara kıyasla ürün geliştirme ve inovasyonlara daha fazla sermaye ve kaynak harcamakta olduğundan dolayı, A-markalarda daha sık fiyat yükselmeleri yaşanmaktadır.

İPV Data’ya göre, tüketiciler COVİD-19 nedeniyle marketlerde fiyatları dikkate alarak alışveriş yapmaktalar. 

Kaynak: İPV Data
Yayımlayan: Deventer Ticaret Ataşeliği