Unilever Çay Markalarını Satışa Çıkarıyor

11 Şubat 2020

Unilever bünyesinde yer alan çay markalarını satışa çıkaracağını açıklamıştır. Unilever’a göre, çay bölümünün beklentiden daha az büyüdüğü bildirilmektedir. Hollanda’da Lipton ve Pucca markaları altında çay satan Unilever, siyah çayın dünya genelinde popülerliğinin azalması sonucunda satışlarda durgunluk gözlemlemektedir. Hissedarlara %3 ile %5 arası büyüme vad edilirken, gerçek büyüme oranının yıllık %1 - %2 arası olduğu tespit edilmiştir. Çay markalarını ortalama € 6 milyar’a satılması beklenmektedir. Finans gazetesi FD tarafından yapılan potansiyel alıcılar tahminine göre, kahve devi ‘Jacobs Douwe Egberts’, ‘Coca-Cola’, ‘Nestle’ gibi gruplar tarafından satın alınabileceğı tahmin edilmektedir. Unilver firmasına ait çay markalarının büyük ve stabil olması nedeniyle özel sermaye yatırım firmalarının da ilgi duyabileceği tahmin edilmektedir.

Kaynak: Financieel Dagblad FD
Yayımlayan: Deventer Ticaret Ataşeliği