Sırbistan’da COVID-19 Pandemisi Nedeniyle E-Ticaret Sektöründe Artış Kaydedilmiştir

04 Nisan 2021

Sırbistan E-Ticaret Derneği tarafından yapılan açıklamaya göre, normal koşullar altında Sırbistan’da e-ticaretin gelişimi için 5 yıllık bir süre öngörülürken, pandemiden dolayı söz konusu sektörde astronomik bir büyüme gerçekleşmiş ve hedeflenen seviyeye bir sene içinde ulaşmıştır. Karantina döneminde, online mağaza ziyaretlerinin artmasıyla birlikte, satışlarda ciddi bir artış kaydedilmiştir. İnternet ortamında en çok satın alınan ürünler arasında spor malzemeleri, hazır giyim, yiyecekler ve yemek sipariş hizmetleri yer almaktadır. Sırbistan’da en popüler dört yemek sipariş sitesinin toplamda 360.000 kullanıcısı vardır. Bununla birlikte, 2020 yılında ödeme kartlarıyla yapılan işlem sayısında %100'ün üzerinde, söz konusu işlemlerin toplam değerinde ise %80'den fazla artış görüldü.

Sırbistan Ticaret Sicil Dairesi (APR) tarafından yapılan açıklamaya göre ise, geçtiğimiz iki yılda, özellikle koronavirüs salgını başladığından bu yana temel faaliyet alanını “posta yoluyla veya internet üzerinden mal satmak” olarak kaydeden Sırp şirketlerinin sayısı da artmıştır. 2018 yılında sadece 10 şirket ve 16 tek başına işletme kuran kişi (sole proprietor) söz konusu sınıflandırma altında faaliyet gösterirken, 2019 yılında 114 şirket ve 255 tek mal sahibi; 2020 yılında ise 169 şirket ve 276 tek mal sahibi söz konusu sınıflandırma altında faaliyet göstermeye başlamıştır.
 
Kaynak: Executive Newsletter Serbia ve VIP Daily News
Yayımlayan: Belgrad Ticaret Müşavirliği