Sırbistan’da E-Ticaret İvme Kazanmıştır, Ancak Halen En Büyük Engel Lojistik ve Teslimat Hızıdır

02 Mart 2021

2020 yılında Sırbistan'da e-ticaret sektöründe 343 milyon avro değerinde gelir elde etmiştir ve iç pazarda 583 yeni çevrimiçi mağaza açılmıştır. 2021 yılında söz konusu gelirin 400 milyon avroyu aşacağı tahmin edilmektedir. Statista web sitesine göre, yaklaşık 3,3 milyon Sırp tüketici tarafından internetten alışveriş yapıldığı tahmin edilmekte ve şimdiye kadarki en büyük sorunun lojistik, bir başka deyişle malların teslim süresi ve teslimatı konusu olduğunu açıklanmaktadır. COVID-19 pandemi öncesi ile karşılaştırıldığında, Sırbistan'da e-ticaret yaklaşık %80 oranında bir artış göstermiştir. Bu kapsamda, en fazla artış gösteren sektör ise gıda sektörüdür. (Meyve, sebze, sağlıklı gıda ürün grubu %150 oranında artış; süt ürünleri ve işlenmiş et ürün grubu ise %120 oranında artış göstermiştir.)

Kaynak: Executive Newsletter Serbia
Yayımlayan: Belgrad Ticaret Müşavirliği