Meksika e-ticaret ve kozmetik sektöründeki gelişmeler

17 Ağustos 2020

Koronavirüs salgını, binlerce Meksikalı'nın çevrimiçi satış kanallarını daha sık kullanmasına neden olmuştur. Comscore tarafından yapılan "Latin Amerika'da Dijital Ticaret" araştırmasına göre Meksikalılar, alışverişlerinde favori kanalları olarak Mercado Libre'yi tercih etmeye devam etmiştir. Mercado Libre; Brezilya, Arjantin, Şili ve Kolombiya gibi ülkelerde de favoridir. Mercado Libre’nin ardından ise Meksikalılar çevrimçi alışveriş için Amazon, Coppel, Walmart ve Liverpool firmalarını tercih etmektedir. ABD, Kanada ve Avrupa'da ise Amazon başı çekmektedir.

Comscore, salgın sırasında e-ticaret sektöründe en fazla satışın Mayıs ayında yapıldığını kaydetmiştir. Bu nedenle, Meksika'da sektör çift haneli büyümüş ve 59 milyon ziyaretçi e-ticaret sitelerini ziyaret etmiştir. Meksikalı tüketiciler, ayda ortalama 1 saatlerini e-ticaret sitelerinde geçirmekte ve neredeyse tamamı mobil cihazlarından bağlanmaktadır. En çok aranan kategoriler ise sağlık, gıda, parfüm ve kozmetiktir. Seyahat sektörü hem Meksika'da hem de bölge genelinde önemli ölçüde gerilemiştir.

Diğer taraftan, Ulusal Kozmetik Ürünleri Endüstrisi Odası (CANIPEC), yıl sonuna kadar güzellik pazarında %2,4'lük bir düşüş yaşanacağını tahmin etmektedir. Ruj gibi ürünlerdeki düşüşe rağmen, cilt bakımı ürünlerine olan talep artmaktadır. Karantina döneminde ıslak mendil satışları %11,7 ve şampuan satışları %4,3 arrtmış olup, yıl sonunda anılan kategorilerde sırayla %5,9 ve %4,6 artış öngörülmektedir. Banyo ve duş ürünleri %1,5 oranında büyüme kaydetmiştir. McKinsey&Company tarafından yürütülen bir anket ise, ikinci bir salgın dalgası durumunda güzellik endüstrisinin gelirinin %35'e kadar düşebileceğini ortaya koymaktadır.

Haziran ayında, güzellik ürünlerini çevrimiçi kanallardan satın almaya yönelik ilgi %22 artmıştır. Meksika Çevrimiçi Satışlar Birliği'ne (AMVO) göre, Meksikalılar’ın %20’si çevrimiçi satış kanallarını kullanmaya devam edeceklerini açıklamıştır. CANIPEC e-ticaret satışlarının yılın geri kalanında artmasını beklemektedir. Geleneksel olarak, bu sektördeki satışların %73'ü perakende ve %25'i doğrudan satış yoluyla gerçekleşmektedir. 2019 yılında güzellik sektörünün piyasa değeri 197 milyar Meksika pesosu (8,78 milyar ABD doları) olup, 2018 yılına kıyasla sektör %1 büyüme kaydetmiştir. 2020 yılının Mart-Mayıs ayları arasında ise sektörr satışları %8 düşüş kaydetmiştir. Küresel düzeyde güzellik endüstrisi yılda 500 milyar ABD doları satış hacmine sahiptir.

P&G'nin Sağlık Bölümü P&G Health, kişisel sağlık hizmetleri kategorisindeki üretim kapasitesini genişletmek için Meksika'daki Naucalpan fabrikasını genişleteceğini duyurmuştur. Yeni tesiste Sedalmerck ve Dolo-Neurobion gibi satın alınan Merck KGaA markalarının yanı sıra diğer Vick markalı ürünlerin üretileceği ve bu projenin Meksika pazarı için ve bölgedeki diğer ülkelere ihracat için stratejik bir tedarik zinciri oluşturacağı açıklanmıştır.

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Kaynak: America Retail https://www.america-retail.com/mexico/mexicanos-todavia-prefieren-comprar-en-mercado-libre-antes-que-en-amazon/
El Financiero https://www.elfinanciero.com.mx/empresas/p-g-ampliara-planta-en-mexico
Mexico Business News https://mexicobusiness.news/ecommerce/news/skincare-e-commerce-beauty-industry-lifelines?tag=ecommerce