Meksika Ulusal Self-Servis ve Çok Katlı Mağazalar Birliği, Eylül ayı satışları aylık bazda %2,6 arttı

07 Kasım 2020

Meksika Ulusal Self-Servis ve Çok Katlı Mağazalar Birliği (ANTAD), ülkede 1 yıldan fazla faaliyette olan karşılaştırılabilir mağazaların satışlarının Eylül ayında yıllık bazda %0,3 azaldığını, aylık bazda ise %2,6 arttığını açıklamıştır. 2020 yılı genelinde satışlarda %4-5 azalma beklenmekte ve pandemiden önceki satış seviyesinin en erken 2022 yılında yakalanabileceği öngörülmektedir. Ocak-Eylül dönemi toplamında ise 906,7 milyar peso değerinde satış gerçekleşmiştir. 2019 yılında ANTAD satışlarının değeri (1,4 milyar peso) GSYİH’nin %3’üne ve toplam perakende satışların %40,9’una karşılık gelmiş, ANTAD üyeleri toplam 23 milyon m2’ye sahip 62.000 mağazadan oluşmuştur.



2019 yılında %2,7 büyüyen Meksika perakende sektörü, 2020 yılının ilk çeyreği itibarıyla istihdamın %16,8’ini (9 milyon iş) oluşturmuştur.  Mobilitenin azaldığı pandemi döneminde, alışveriş ve eğlence yerleri %71, süpermarket ve eczaneler %30 daha az ziyaret edilmiş; zorunlu olmayan tüketim harcamaları azalmış ve tüketim alışkanlıklarındaki değişim satışlara yansımıştır. Dijital platformlar gıda ve içecek, kişisel hijyen ürünleri, ev temizlik ürünleri ve ilaç gibi ürünlerin dağıtımını mümkün kılmıştır. Meksika Çevrimiçi Satış Birliği verilerine göre, her 10 işletmeden 2’si %300'den fazla büyüme yaşamış ve %21,19'u e-ticaretin toplam satışların %30'undan fazlasını temsil ettiğini belirtmiştir. Online alışverişte en fazla talep gören kategoriler; yemek dağıtımı (%62), elektronik (%56) ve moda ürünleri (%55) olmuştur. Dijital abonelik hizmetleri %79 büyürken, bankacılık hizmetleri %78, internetten seyahat satın alma ise %76 artış göstermiştir. Online süpermarketlere ve çevrimiçi sitelere yapılan haftalık ziyaretler 3 katına çıkmıştır.

Eğlence ürünleri, giyim ve aksesuarlar, kırtasiye malzemeleri, kitap ve dergi satışları, 2018 yılındaki seviyeye kıyasla Temmuz ayında %40-50 arasında azalmıştır. Evcil hayvan ürünleri, içecek ve tütün, parfümeri ve mücevherat, ayakkabı, hazır giyim harici tekstil ile araba ve kamyon satışlarında düşüş %30-40 arasında gerçekleşmiştir. Bilgisayar ve telefon ekipmanı, iç dekorasyon öğeleri, çok katlı mağazalar ve kullanılmış öğelerde düşüş %20-30 olurken; bakkaliye ve gıdada %18; mineral yakıtlar ve yağlar, ev mobilyaları ve ev eşyalarında %10’un altında düşüş kaydedilmiştir. Otomobil parçaları satışlarında değişim olmazken; hırdavat (%2), self-servis mağazalar (%5), motorsiklet (%13), sağlık hizmetleri (%15) ve internet ve katalog satışları (%100) artış gösterem kategorilerdir. Motosiklet satışlarındaki büyümenin e-ticaret ve eve teslim ile ilişkili olduğu değerlendirilmektedir. Bu yıl için yapılan %10 ekonomi k küçülme tahmini ve döviz kurundaki değişim doğrultusunda, ithalatın %26 azalacağı, ihracatın ise %13 artacağı tahmin edilmektedir.

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Kaynaklar:

https://antad.net/indicadores/comunicado-de-prensa/
https://www.eleconomista.com.mx/empresas/ANTAD-preve-que-las-ventas-de-autoservicio-y-departamentales-se-recuperaran-hasta-2022-20200929-0050.html
https://www.eleconomista.com.mx/empresas/Ventas-comparables-de-afiliados-a-la-ANTAD-caen-0.3-interanual-en-septiembre-20201012-0054.html
https://www.elfinanciero.com.mx/empresas/antad-preve-que-recuperacion-en-sus-ventas-a-nivel-previo-a-la-pandemia-sera-hasta-2022
https://www.elfinanciero.com.mx/economia/ventas-minoristas-suben-5-51-en-julio-hilan-tres-meses-en-terreno-positivo
https://www.eleconomista.com.mx/empresas/Comercio-minorista-muestra-tendencia-de-recuperacion-pero-con-ventas-bajas-respecto-del-2019-20200923-0030.html
https://www.eleconomista.com.mx/empresas/Pierde-gas-recuperacion-del-comercio-20200924-0017.html
https://twitter.com/SantaellaJulio/status/1308724305811910656
https://twitter.com/SantaellaJulio/status/1308742124498755590
https://twitter.com/SantaellaJulio/status/1308729153789865984
https://www.eleconomista.com.mx/empresas/Comercio-con-recuperacion-lenta-y-todavia-por-debajo-de-niveles-prepandemia-20201023-0023.html
https://www.elfinanciero.com.mx/economia/ventas-minoristas-desaceleran-en-agosto