Meksika’da ANTAD üyesi mağazaların Mart ayı satışları yalnızca %1,1 büyüdü

16 Nisan 2020

Ulusal Self-Servis ve Çok Katlı Mağazalar Birliği (ANTAD), 1 yıldan fazla faaliyette olan karşılaştırılabilir mağazaların satışlarının 2020 yılının Mart ayında yalnızca %1,1 büyüme kaydettiğini ve anılan artış oranının son 12 aydır en düşük artış olduğunu açıklamıştır. Üye mağazalar genelinde ise artış oranı %4,3’tür.

Meksika’da ilk Covid-19 vakası 28 Şubat’ta tespit edilmiş ve 31 Mart itibarıyla alışveriş merkezleri ve mağazalar kapatılmıştır. Chedraui, HEB, Soriana gibi süpermarketlerde Mart ayında panik alımları nedeniyle satışlar %21,9 artmıştır. Liverpool, Sears ve Coppel gibi çok katlı mağazaların satışları ise Mart ayında %18,9 düşmüştür. Petco, Alsea restaurants, Farmacias del Ahorro ve Oxxo gibi özelleşmiş mağazaların ise satışları yıllık bazda %3 gerilemiştir.

ANTAD üyelerinin sahip olduğu toplam 23 milyon m2’ye sahip 62.000 mağazanın 2020 yılı Ocak-Mart dönemi toplam satış değeri 316,2 milyar Meksika pesosu (yaklaşık 13,7 milyar ABD doları) değerindedir.

Diğer taraftan, COVID-19 salgını sebebiyle sipariş, teslimat ve ödemelerde yaşanan gecikmelerden etkilenen tekstil ve ayakkabı sektörü üreticilerini temsil eden Canaical, Canaive, Canagraf, Citex, Ctexo, Canalcur, Cicur, Apimex ve Canaintex gibi sektör kuruluşları ANTAD üyesi şirketlerin ve Walmart gibi diğer şirketlerin siparişleri durduğunu, teslimatı ve ödemeyi yeniden düzenlendiğini belirterek; ulusal tedarik zincirinin güçlendirilmesi ve yerli üretimin tüketimi konusunda Meksika Ekonomi Bakanı’nın desteğini istemiştir. Sektörün 2 milyon kişiye doğrudan istihdam sağladığı ve çalışanların geçimi için nakit akışına ihtiyaç olduğu dile getirilmiştir.

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Kaynak: Forbes Mexico https://www.forbes.com.mx/negocios-ventas-de-antad-se-desaceleran-en-marzo-pero-crecen-mas-que-en-2019/
Lopez Doriga https://lopezdoriga.com/economia-y-finanzas/industria-textil-y-de-calzado-afectada-por-paro-de-pedidos-y-pagos-ante-covid-19/