Meksika’da Covid-19 salgını ile birlikte makarna tüketimi arttı

18 Kasım 2020
Statista verilerine göre kişi başı yıllık 8,7 kg makarna tüketimi ile dünyada 12’nci sırada yer alan Meksika’da makarna pazarının büyüklüğü 2,1 milyar dolar değerindedir.

Ortalama 6,3 ila 13 peso arasında değişen uygun fiyatı, ülkede pandemi nedeniyle artan işsizliğin yarattığı gelir kaybı ve bu dönemde evde yemek yeme alışkanlığının artması ile süpermarketlerde makarna alımları Mart ayından bu yana %48 artış göstermiştir. Ulusal İstatistik ve Coğrafya Enstitüsü (INEGI) verilerine göre bu yıl Mart-Temmuz döneminde satışlar %20,9 oranında artmıştır. Meksikalılar’ın %99’unun mutfak alışverişinde makarnayı tercih ettiği ve bu süreçte daha büyük gramajlı ürünlere yönelim olduğu belirtilmektedir.

Pandeminin başından bu yana satışlarını %10 artıran Meksikalı La Moderna şirketi %40 pazar payı ile pazara hakim olup; Grupo Herdez tarafından satışa sunulan ve pandeminin ilk aylarında satışlarını %65 artıran Barilla (%13) markası onu izlemektedir. Barilla’nın üretiminin yarısı Meksika’da yapılmakta olup, kalan bölümü ithaldir. Ülke nüfusunun %1’ini (2 milyon) oluşturan çölyak hastaları için glütensiz ve vegan ürünler pazarda %5 paya sahiptir ve bu ürünlerin fiyatı diğerlerine kıyasla %30 daha yüksektir. Mekika’da glutensiz makarna pazarı yıllık bazda hacim olarak %66 büyüme kaydetmiş olup, Barilla bu kategorideki satış hacmini %300 artırmıştır.

2019 yılı itibarıyla satışları en fazla artan çorba markaları ise; Maruchan (%77,7), La Moderna (%30), Barilla (%13), Cora (%10,1), Nissin (%9,1) ve Ottogi (%7,1)’dir.

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Kaynak: El Financiero https://www.elfinanciero.com.mx/empresas/covid-19-impulsa-48-las-ventas-de-las-pastas-en-los-supermercados