Meksika’da e-ticaret satışları 2020 yılında %81 büyüdü

05 Şubat 2021

Meksika Çevrimiçi Satışlar Birliği (AMVO) verilerine göre 2020 yılında Meksika’da e-ticaret satışları %81 artışla 316 milyar Meksika pesosuna (yaklaşık 16 milyar dolar) ulaşmış ve toplam perakende satışların %9’unu oluşturmuştur. Meksika Internet Birliği  (AIMX)  ise 2019 yılında ülkede e-ticaret pazarının 631,7 milyar Meksika pesosuna (yaklaşık 31,5 milyar dolar) ulaştığını açıklamıştır.

2020 yılında gıda teslimatı satış tercihlerinin %66’sını, moda %57’sini, güzellik ve kişisel bakım ise %52’sini oluşturmuştur. Hizmetler sektöründe ise abonelik hizmetleri %83, mobil telefon %78 ve bankacılık hizmetleri %78 paya sahiptir. Eczane (%41) ve süpermarket (%40) satışları en fazla artan kategoriler olurken bu alanlardaki satışların %30’u nakit olarak gerçekleştirilmiştir. Pandemi nedeniyle Meksikalıların çevrimiçi alışveriş sıklığının da arttığı bildiriliren; mağazada bulunamayan ürünlerin internette bulunabilmesi (%60), eve teslimat opsiyonu (%60), zamandan tasarruf (%57) ve mağazalardaki kalabalıktan çekinme (%55) çevrimiçi satışlardaki artışın sebepleri olarak sıralanmaktadır. Çevrimiçi alışverişi tercih eden kullanıcıların %70’i memnun olduğunu dile getirmiştir.

2021 yılının Ocak ayında ise tüketicilerin %56’sı alımlarını çevrimiçi olarak gerçekleştirmiş ve %16’sı ilk kez çevrimiçi satın alma yöntemini kullanmıştır. Gıda teslimatı %44, teknoloji %38 ve süpermarket satışları %29 payla çevrimçi satışlarda en fazla tercih edilen kategoriler olmuştur. İlaç alışverişi pandeminin başlarında sepetin %60’ını oluştururken, Ocak 2021’de %22’sini oluşturmuştur. Teknoloji alımları ise pandeminin başında %18 paya sahip iken, Ocak ayında %38’e yükselmiştir. Mercado Libre, Amazon, Rappi, Wal-Mart, Soriana, Coppel, Liverpool, La Comer ve Chedraui genel olarak e-ticarette en fazla tercih edilen mağazalardır.

2020 yılında satışlarının yaklaşık %30’unu online gerçekleştiren ve yarısı henüz 2-5 yıl önce online satışa başlamış olan küçük ve orta ölçekli işletmelerin, 2021 yılında stoklarını daha iyi ayarlarak ve kendilerini bu alanda geliştirerek daha fazla oranda sisteme dahil olması ve tüketicilerin de çevrimiçi alışveriş alışkanlığının yerleşmesiyle birlikte e-ticaret satışlarında büyüme beklenmektedir. Tüketicilerin %81’i sadece çevrimiçi satışı tercih ederken, hibrit modellerin de tercih edilmeye devam edileceği öngörülmektedir. Lojistik ve ödeme sorunları ise sistemin en büyük dezavantajlarıdır. Ulusal İstatistik ve Coğrafya Enstitüsü (INEGI) verilerine göre 10 yıl önce Meksika nüfusunun %21’i internet kullanıcısı iken günümüzde bu oran %58 seviyesindedir.

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Kaynaklar: