Meksika’da Haziran ayında perakende satışlar %17,2, toptan satışlar %23,8 azaldı

25 Ağustos 2020

Meksika’da Nisan (%23,7) ve Mayıs (%%23,4) aylarında çift haneli azalan perakende satışları, kontrollü açılımın başladığı Haziran ayında Mayıs ayına kıyasla %7,8 artmış, yıllık karşılaştırmada ise %17,2 azalmıştır. Toptan satışlar Ağustos 2011 seviyelerine gerilemiştir. Sektörde istihdam edilen personel sayısı aylık karşılaştırmada %0,2 artarken (yıllık bazda %8,3 azalmıştır) reel ortalama ücretler %0,5 azalmıştır (yıllık bazda %0,3 azalmıştır).

Haziran ayı perakende satışlarında en büyük gelişme %113,6 artışla ayakkabı, %85,1 ile içecek ve %61 ile hazır giyim ve giyim aksesuarları satışında kaydedilmiştir. Büyük mağazaların satışları (%34,8) ile otomobil (%27,7), mobilya (%24,4) ve eğlence ürünleri (%44,6) satışları da artmıştır.

Mayıs ayında yıllık bazda %23,8 (aylık bazda %5,1) gerileyen toptan satışlar ise Haziran ayında yıllık bazda %15,6 azalırken aylık bazda %11,1 artmıştır. Toptan satışların Haziran 2010 seviyelerine gerilediği görülmüştür. Toptan ticaret sektöründe istihdam edilen personel aylık bazda %2,8 artışa rağmen yıllık bazda %2,3 azalmış, reel ortalama ücretler %0,6 artmıştır (yıllık bazda %1,8 azalmıştır).

McKinsey şirketinin araştırmasına göre anılan dönemde Meksikalı tüketicilerin %8’i çevrimiçi bakkaliye alımına başlamış veya artırmış; %32’si çevrimiçi bakkaliye alımlarını artıracağını belirtmiştir. Gıda dışı sektörlerde ise bu oranın %20 seviyesindedir. Tüketicilerin %21'i Netflix, Amazon Prime, Blim, HBO Go gibi platformları daha fazla kullandığını belirtirken; %10'u yiyecek siparişi vermek için Uber Eats, No Apron ve Rappi gibi uygulama kullanımlarını artırmıştır.

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği
 
Kaynak: El Financiero https://www.elfinanciero.com.mx/economia/ingresos-en-empresas-minoristas-suben-7-8-en-junio-es-su-mayor-alza-desde-que-hay-registros
 
https://www.elfinanciero.com.mx/economia/un-boom-que-ahora-es-habito-el-covid-19-marca-un-antes-y-un-despues-para-compras-en-linea