Meksika’da özel tüketim Temmuz ayında %15 azaldı

08 Ekim 2020

Nisan (-%22,2), Mayıs (-%23,5) ve Haziran (-%19,6) aylarındaki tarihi düşüşlerin ardından, Temmuz ayında Meksika’da özel tüketim harcamaları yıllık bazda %15,3 azalmıştır. Konut ve değerli eşya hariç ithal ve yerli tüketim malı ve hizmetleri harcamalarını kapsayan İç Piyasa Aylık Özel Tüketim Göstergesi (IMCPMI), ve son 6 aydır azalan ithal ürün tüketiminin 2020 yılının Temmuz ayında %22,7 azaldığını (aylık %6,4 artış); ithal yarı dayanıklı mal alımlarının %25,9 ve ithal dayanıklı mal alımlarının %36,6 düştüğünü, ithal dayanıksız mal alımlarının ise %11,4 azaldığını göstermektedir.

Son sekiz aydır azalmakta olan yerli ürün tüketimi ise Temmuz ayında %14,3 azalmış (aylık %5,4 artış); yarı dayanıklı tüketim malları %25,3, dayanıksız tüketim malları %2,9 ve dayanıklı tüketim malları %19,5 daha az tüketilmiştir. Son 10 aydır gerileyen hizmetler sektöründe ise talep %20,3 azalmıştır.



Nielsen şirketi, Meksika’da tüketimin en az iki yılda pandemi öncesi seviyeye dönebileceğini tahmin etmektedir. Düşük fiyatlı ürünlerin ve özel markalı ürünlerin tüketimi pandemi döneminde %20 artarken, evde yemek yeme alışkanlığındaki belirgin artışla aile boyu ürünlere talep artmıştır. Temizlik ve hijyen ürünlerinin tüketiminde ve büyük süpermarketlerden alışverişlerde de artış gözlenmiştir.  

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Kaynaklar: El Financiero https://www.elfinanciero.com.mx/economia/consumo-privado-en-mexico-desciende-15-3-en-julio
El Economista https://www.eleconomista.com.mx/empresas/Consumo-tardara-mas-de-dos-anos-en-volver-a-niveles-precrisis-Nielsen-20201006-0170.html
https://www.eleconomista.com.mx/empresas/Consumo-se-reactiva-con-debilidad-20201007-0022.html