Meksika’da perakende satışlar 2020 yılında %9,3 azaldı

13 Nisan 2021

Ulusal İstatistik ve Coğrafya Enstitüsü (INEGI) Aylık Ticari Şirketler Araştırması (EMEC) sonuçlarına göre 2020 yılında %9,3 azalan perakende satışlar, 2014 yılından bu yana en düşük seviyede gerçekleşmiştir. En son 2009 yılındaki krizde perakende satışlardaki gerileme %3,5 seviyesinde idi.

Toplam dokuz kategorinin yedisinde düşüş yaşanırken; artış görülen iki kategori çevrimiçi ve katalog satışları (%51,9) ile sağlık ürünleri (%5,9) olmuştur. En çok zarar gören kategoriler ise cirosu %35,2 daralan hazır giyim, tekstil, ayakkabı ve aksesuarları, kırtasiye ve eğlence ürünleri (-%32), bakkaliye ve içecek (-%14,6), otomobil, motosiklet ve yedek parçaları (-%13,6), beyaz eşya ve elektronik (-%13,4), hırdavat (-%1,8) ve self servis ve büyük mağazalar (-%1,3) olarak sıralanmaktadır.

2021 yılının Ocak ayında ise pandemide ikinci dalga önlemlerinin etkisiyle yıllık bazda %7,2 gerileme (aylık bazda %0,1 artışla) ile Kasım 2015’teki seviyelere dönülmüştür. Perakende satışlardaki son 13 aylık düşüş trendi, Ocak ayında da devam etmiştir. Perakende şirketlerinde istihdam edilen personel sayısı ise geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %4 azalmıştır. Hazır giyim, tekstil, ayakkabı ve aksesuarları satışları %7,4 ve self servis ve büyük mağaza satışları %3,2 azalırken; sağlık ürünleri sektöründe %4,7'lik bir artış kaydedilmiştir.

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Kaynaklar: