Meksika’da sağlıklı ürünlerin ve özel markaların satışı artıyor

09 Şubat 2021

Nielsen şirketinin bir araştırmasına göre yiyecek ve içecek etiketlerinde yağ, sodyum ve şeker uyarılarına ilişkin düzenlemenin 1 Ekim 2020 tarihinde yürürlüğe girmesinin de etkisiyle Meksika’da 2020 yılında organik ürün satışları %53, şeker, sodyum ve yağ oranı düşük ürünlerin satışı %30, doğal ürünlerin satışı %17, probiyotikler, proteinler, matcha ve chai gibi bileşenleri içren ürün satışarı ise %16 artmıştır. Ürünlerin sağlık faydasını öne çıkaran markalar, probiyotikler, vitaminler, doğal ve organik ürünlerin satışlarının arttığı; bu tür niş ürünlerin %45’inin alım gücü yüksek tüketicilere hitap ettiği belirtilmektedir.



Diğer taraftan, gelir dağılımı adaletsizliğinin yoğun olarak gözlendiği ülkede perakende mağazalarının veya süpermarketlerin kendi markaları ile sattığı ve markalı ürünlere kıyasla %30 ila 40 daha ucuz olan tuz, ton balığı, tuvalet kağıdı, tahıllar, şeker gibi ürünler ise 2020 yılında geliri azalan, işini kaybeden veya tasarruf etmek zorunda kalan pek çok Meksikalı tüketici için ana seçeneklerden biri haline gelmiştir. Özel markalı ürün pazarı 2020 yılında 2 kat büyümüş olup, bundan 7 yıl önce tüketicilerin bu tür ürünleri satın alırken kaliteden ödün verildiğini düşündükleri ancak pandemiden bu yana algının değiştiği belirtiliyor.

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Kaynaklar:
https://www.elfinanciero.com.mx/economia/mexicanos-optan-por-comprar-marcas-propias-de-supermercados-ante-menores-ingresos
https://www.elfinanciero.com.mx/empresas/suben-53-ventas-de-organicos-por-nuevo-etiquetado