Meksika’da tüketici tercihlerini etkileyen faktörler

12 Mart 2020

Meksika Ulusal İstatistik ve Coğrafya Enstitüsü (INEGI) verilerine göre Meksikalı tüketicilerin satın alma kararını etkileyen en önemli faktörlerin sırayla fiyat (%52), marka (%23) ve enerji verimliliği (%17) olduğu açıklandı. Anılan değerlendirme kriterlerinin evlerde ve iş yerlerinde günlük kullanılan dayanıklı tüketim mallarını kapsadığı düşünüldüğünde, tüketiciler enerji tüketimi ve markaya kıyasla fiyata daha fazla değer vermektedir.

Amerikan Enerji Verimliliği Ekonomik Konseyi (ACEEE) verilerine göre Meksika 2016 yılında enerji tasarrufunda dünyada 19’uncu sıradan 2018 yılında 12’nci sıraya yükselmiştir. Meksika son iki yılda değerlendirmeye konu olan ölçütlerde puanını 54’ten 71’e çıkarmıştır.

Meksikalı Tüketicilerin Satın Alma Tercihlerini Belirleyen Kriterler


Kaynak: INEGI, Módulo de Hogares y Medio Ambiente 2018. www.inegi.org.mx

Yayımlayan: Meksiko Ticaret Müşavirliği

Haber: CONCAMIN Industria Dergisi Sayı: 20