DYS Kılavuzları ve Dikkat Edilecek Hususlar

Destek Yönetim Sistemi Sıkça Sorulan Sorular | Kılavuzlar | Sunumlar

11 Aralık 2024
HARCAMA VE ÖDEME BELGELERİ YÖNETİMİ VE BAŞVURULARDA KULLANIMI HAKKINDA (06.09.2024)


1 Ocak 2021 tarihinden bu yana DYS üzerinden yapılan başvurularda, destek ödemelerine ilişkin Harcama Belgeleri (Fatura, Sözleşme vb) ile harcama belgesi kapsamında yapılan ödemeleri tevsik eden belgeler (Dekont, Kredi Kartı Ekstresi, Makbuz vb) başvuru sırasında serbest olarak bilgisayardan yüklenebilmekteydi. 

  • 19 Eylül 2022 tarihinde Dahilde İşleme Rejimi Otomasyon Sisteminin devreden çıkarılarak DYS'ye taşınması ile birlikte, faturaların önce Yararlanıcı İşlemleri > Yararlanıcı Evrakı menüsü altında yer alan Faturalar listesine eklenmesi, sistem içerisinde ihtiyaç duyulan başvurularda kullanılabilmesi ve sistem genelinde takip edilebilmesi sağlanmıştır.
  • 6 Eylül 2024 tarihinde, harcama ve ödeme belgelerinin de sistemde yer alan tüm desteklerdeki kullanımının takip edilebilmesini teminen, daha önce sadece Faturalar için kullanımda olan evrak listeleri Sözleşmeler ve Dekontlar için de özelleştirilmiş ve Yararlanıcı İşlemleri > Yararlanıcı Evrakı menüsü altında konumlandırılarak tüm destek türlerinde bu listelerin kullanılması sağlanmıştır.​
    • Faturalar : ​Fatura türündeki evrak bu listelere eklenecek, başvuru ekranlarında fatura türünde evrak seçildiğinde otomatik olarak bu liste kullanıcının ekranına getirilecektir.
    • Sözleşmeler : ​​Sözleşme türündeki evrak bu listelere eklenecek, başvuru ekranlarında sözleşme türünde evrak seçildiğinde otomatik olarak bu liste kullanıcının ekranına getirilecektir.
    • Dekontlar : Ödeme belgesi türündeki evrak bu listelere eklenecek, başvuru ekranlarında ödeme belgesi türünde evrak seçildiğinde otomatik olarak bu liste kullanıcının ekranına getirilecektir.
    • Evrak Havuzu : Fatura, Sözleşme ve Ödeme Belgesi dışındaki tüm evrak (İmza Sirküleri, Kapasite Raporu, SGK Hizmert Listeleri, DYS Kayıt Evrakı, Bordro, Bilet / E-Bilet vd.) bu listeye yüklenecek ve ihtiyaç duyulan ekranlarda Künyeden Ekle seçeneği ile bu listelere yönlendirme yapılacaktır.

HATA MESAJLARI

  • DYS'de haftaiçi öğle arasında (11:30-13:30) güncelleme işlemleri yapılabildiğinden, bu saatlerde erişim sorunları (404, 503 hata sayfaları) yaşanabilir. Bu sayfaların çıktığı durumlarda 15 dk. sonra yeniden erişim yapılabilir.
  • BAD REQUEST hata sayfası alındığı durumlarda kullanılan browserın cache (geçmiş) verileri temizlenerek, yeniden giriş yapılabilir. 
  • Sistem girişlerinde INTERNET BANKACILIĞI veya MOBİL İMZA kullanıldığında, "E-Devlet üzerinden login işlemi başarısız" hatası alınabilir.
  • Sisteme erişimde Internet Explorer kullanılmamalı, Chrome / Edge / Firefox browserlarından biri tercih edilmeli ve e-devlet şifresi ile giriş yapılmalıdır. (EDGE üzerinden de Internet Explorer modu ile giriş yapılmamalı!)
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
  • Kullanılan browserın geçmiş (cache) verilerinin belli aralıklarla temizlenmesi ve en az 1600x900 ekran çözünürlüğü tercih edilmesi önerilmektedir.
  • Yararlanıcıların DYS üzerinden başvuru iletebilmesi için sistemde tanımlı olmaları ve kendileri adına işlemleri yapacak olan kullanıcıları yetkilendirmeleri zorunludur.
  • Başvurudan önce MERSİS'te yer alan bilgilerin (VKN, adres, telefon, ortaklık, temsilci listesi, sektör, NACE) kontrol edilerek güncellenmesi gerekmektedir.
  • İmza Sirkülerinin süresi dolduğunda, kullanıcı görevleri pasife çekilmektedir. Aktifleştirilmesi için güncel belgelerin (Sirküler, EK A/B/C) ibrazı gerekir. Belgelerin güncelliğin takip sorumluluğu yararlanıcılara aittir.
  • Sistemde karşılaşılacak sorunları ve hata mesajlarını, ekran görüntüsü, barkod numarası ve kullanıcı bilgisi ile birlikte Dahilde İşleme Rejimi için sadece dysdahildeisleme@ticaret.gov.tr, diğer destekler ve genel tespitler için ise  destekyonetimsistemi@ticaret.gov.tr adresine iletebilirsiniz.

BAŞVURU SÜREÇLERİ

  • Süreçler DYS üzerinden takip edilmeli, ayrıca bildirim yapılmamalıdır. Belirtilmesinde fayda görülen bir bilgi yoksa, başvurulara yazışma (dilekçe) eklenmesi zorunlu değildir. 
  • Taslaklar otomatik olarak kaydedilmektedir. Taslaklara ve gönderilen başvurulara, sol ana menüde yer alan Başvuru Listem sayfasından erişim sağlanabilir.
  • Aşaması YENİ olan kayıtlar, ilgili birime iletilmiş demektir. Dosya incelemeye alındığında aşaması İNCELEMEDE olarak değişecektir. Eğer sizden bir eksik istenirse aşaması EKSİK BEKLEYEN olacaktır.
  • Gönderilen başvuru üzerinde düzenleme yapılamaz! Düzenleme için incelemeci birimin dosyayı eksik talebiyle iletmesi gerekir.
  • EKSİK BELGE talebinde sadece dosyadaki belge alanlarında, EKSİK BİLGİ/BELGE talebinde ise tüm dosyada düzenleme yapabilirsiniz. Eksik açıklaması başvurunun Yazışmalar listesinde yer almaktadır.
  • Eksikler mevzuatta tanımlı süreler içinde tamamlanarak Gönder butonuna tıklanmalıdır. Eksiklerin girilmiş olması tek başına bildirim niteliği taşımaz, mutlaka tekrar gönderilmelidir.