Finlandiya: Kitle İletişim Araçları Pazarı 2017 Yılında Küçük Bir Büyüme Gösterdi

26 Kasım 2018


Finlandiya İstatistik Ofisi verilerine göre 2017 yılında kitle iletişim araçları pazarının değeri 3,8 milyar Avro oldu.
Bir önceki yıla kıyasla pazarda %1,4 (53 milyon Avo) oranında artış gözlendi.

Fin medya pazarındaki en büyük hacmi, yayıncılık (gazete, ücretsiz yayınlar, süreli yayınlar ve kitaplar dahil) faaliyetleri
oluşturdu.

Bununla birlikte, günlük gazetelerin ve süreli yayınların satışı, 2017'de düşüşe devam etti.
Buna karşılık, son birkaç yılda kitap satışları arttı, ancak istatistik derlemelerindeki yenilemeler nedeniyle, en
son veriler önceki yılların rakamlarıyla tam olarak karşılaştırılamamaktadır.

2017 yılında televizyon 1,1 milyar Avroluk hacmi ile en büyük medya faaliyetini oluşturmuştur.
Televizyon endüstrisi, Fin Yayıncılık Şirketi'nin tüm faaliyetlerini, ticari televizyon reklamcılığını ve
 televizyon hizmetlerine abonelik ücretlerini kapsamıştır. Kablolu TV temel ücretleri ve TV ücretlerini
 (Netflix gibi video on-demand hizmetleri dahil) kapsamıştır.

2017 yılında televizyon sanayi ücretli televizyon kanalları sayesinde bir önceki yıla kıyasla %2 oranında büyümüştür.
Çeşitli ücretli TV kanalları, hanehalklarının medya tüketim harcamalarının giderek daha büyük bir bölümünü
oluşturmaktadır. Diğer yandan televizyon reklamcılığı geliri giderek düşmeye devam etmektedir.

İnternet reklamcılığı bir önceki yıla kıyasla %14 oranından büyümüş ve 2017 yılında 370 milyon Avro olmuştur.
Radyo reklamları bir kaç yıldır devam etmekte olan büyümesini sürdürmektedir.

Sinema sektöründe ise 2017 yılında bir önceki yıla kıyasla büyüme yaşanmıştır. Sinema bilet satışları ve sinema reklamları
toplamda %9 oranında büyüme göstermiştir. 8,8 milyon kişi sinemada film izlemiş, yerli filmler 2,4 milyon izleyici ile
buluşmuştur. Video film sektöründe ise %25 oranında küçülme yaşanmıştır.
Kaydedilen küçük büyümeye rağmen, kitle iletişim araçları pazarının büyüklüğü tüm ülke ekonomisine göre daha da azalmıştır.
2017 yılında, kitle iletişim araçlarının GSYİH içindeki payı yüzde 1,7 iken, bu oran on yıl öncesine göre yüzde 2,1 olmuştur.

Kaynak:Daily Finland
Yayımlayan:Helsinki Ticaret Müşavirliği