Finlandiya:Bazı Tüketicilerin Süt Tüketimini Azaltmasıyla Birlikte Organik Satışlar da Azalıyor

10 Eylül 2019
Söz konusu rakamda önceki yıla kıyasla yaklaşık yüzde 7'lik bir artış olsada, büyüme birkaç yıl öncesinde yaşanan yüzde 15'lik büyümeye kıyasla nispeten mütevazı gerçekleşti.Temel değişiklik organik süt satışlarında yaşandı.
Organik Gıda Birliği, sütün ülkedeki ikinci büyük organik ürün grubunu oluşturduğunu belirtti. Sığırlardan gelen iklim emisyonları hakkındaki son zamanlardaki kamuoyu tartışmaları sonucu ile birtakım tüketicilerin süt yerine süt ürünü olmayan ürünleri tercih etmeye teşvik edildiği ve bu durumun organik süt satışlarına da yansıdığı Birlik tarafından
tahmin edildi. Diğer yandan satışların sürekli arttığı peynir veya taze organik etlerde aynı etki görülmedi.

Pro Luomu, organik ürünlerin marketlerde yüzde 2,4'lük pazar payına sahip olduğunu belirtti.
Organik meyve, sebze ve bebek maması satışlarının yanı sıra, alkol içeriklerinin 2019 yılı Ocak ayında yüzde 4,7'den 5,5 seviyesine yükseltilerek bakkal dükanlarında satılmaya başlanan bira ve elma şarabı pazarında da büyümenin hala
 güçlü şekilde devam ettiği belirtildi.

En çok satan organik ürün grupları arasında meyve, kök sebzeleri, kahve ve yumurta yer aldı.
En çok satan tek ürün muz olurken, en yüksek pazar payına sahip olanlar ise yine de bitkisel yağlar, bebek maması ve yumurta oldu.

Kaynak:Yle, Finlandiya Ulusal Haber Ajansı
Yayımlayan:Helsinki Ticaret Müşavirliği