“%66’lık Bölümü İhracattan Elde Edilen Moda Sektörü Gelirleri 100 Milyon Avro’ya Doğru İlerliyor.”

01 Şubat 2019

İtalyan Moda Sanayiciler Konfederasyonu (Confindustria Moda) tarafından açıklanan verileri göre, İtalyan modası büyümeye devam ediyor. 2018 yılında sektörden elde edilen gelirlerinin bir önceki yıla %0,9 oranında artarak,  95,7 milyar Avro’ya ulaşması öngörülüyor.  Söz konusu gelir artışının, 2018 yılında moda sektörü ihracatında kaydedilen artış (bir önceki yıla göre %2,6 oranında artarak 63,4 milyar Avro seviyesine ulaştı) sayesinde gerçekleşeceği belirtiliyor. Tekstil-moda ve aksesuar sektöründe 2018 yılında elde edilen gelirlerin %66,3’lük bölümü ihracattan (bu oran 2017 yılında %65,1 ve 2016 yılında ise %64,3 idi)  kaynaklanmıştır.
 
Öte yandan, 2018 yılı için yapılan projeksiyonlarda, moda sektöründe elde edilen gelirler ile ihracatın büyüme oranı geçmiş yıllara göre azalmaktadır..
 
İtalyan teksil-moda sektörü ihracatında ülkelerin performasını incelendiğinde; AB bölgesinin değer bazında sektörel ihracatın %47,2’lik bölümünü absorbe ettiği görülmektedir. 2018 yılının ilk 10 ayında AB ülkelerine gerçekleştirilen ihracat %+0,4 oranında artarak “stabil” görünmektedir. Fransa (%+2,4), Almanya (%+0,9) ve İngiltere’den (%+6,5) alınan sonuçlar pozitiftir. AB dışı ülkelere yönelik sektörel ihracat ise %+4,3 artarak daha iyi bir sonuç sergilemiştir. Çin’e (%+13,6) ve Güney Kore’ye (%+11,3) ihracat artmıştır. Bununla birlikte, 2018 yılında ihracatta artış olmasına rağmen Çin’e ve Rusya’ya yönelik ihracatta bir yavaşlama söz konusudur. Vergi ve bürokrasi meseleleri bu iki piyasaya ulaşılmasında güçlüklere yol açmaktadır.
 
Confindustria Moda öngörülerine göre, 2018 yılında tekstil-moda sektörde ithalat %+3,1 oranında artarak (geçen yılki artış %+3,3 idi)  35,1 milyar Avro’ya ulaşmıştır.
 
2018 yılında tekstil-moda sektörü dış ticaret bakiyesi gerileme kaydetmiş olmakla  birlikte,  dış ticaret fazlası bir önceki yıla göre %+2,1 oranında (592 milyon Avro) artarak +28,3 milyar Avro ile “pozitif” olmuştur.
 
Kaynak: Il Sole 24 Ore, 29 Ocak 2019.