“İtalyan İstatistik Enstitüsü (ISTAT) 2019 Yılı Nisan Ayı İtibarıyla AB Dışı Ülkeler ile Dış Ticaret Verilerini Açıkladı.”
28 Mayıs 20192019 yılı Nisan ayında, konjönktürel bazda, İtalya’nın AB dışı ülkelere ihracatı (%+0,5) AB dışı ülkelerden ithalatından (%+0,9) daha az artmıştır. İhracattaki konjönktürel bazdaki artış dayanıklı olmayan tüketim malları (%+3,0) ve enerji ürünleri (%+1,9) ile sınırlı kalırken, diğer tüm ana sanayi ürün gruplarında azalma kaydedilmiştir. İthalat cephesinde ise, konjönktürel bazdaki artış, enerji ürünleri (%+5,5), dayanıklı tüketim malı (%+4,4) ve ara malı için (%+3,0) daha belirgin olmuştur. Enerji ürünlerinden net olarak hesaplanan ithalat ise (%-0,8) azalmıştır.
2019 yılı “Şubat-Nisan” üç aylık döneminde, AB üyesi olmayan ülkelere yapılan ihracattaki konjönktürel eğilim negatif (%-0,6) olmuştur, ancak enerji ürünleri ihracatındaki belirgin düşüş (%-17,4) hesaba katılmadığında, ihracat (%+0,1) “stabil” bir görünüm sergilemektedir. Dayanıksız tüketim malı (%+1,9) ve sermaye malı (%+0,5) ihracatı ise artış kaydetmiştir. Aynı dönemde, ithalattaki konjönktürel bazdaki azalma (%-2,2), enerji ürünleri (%-6,0), sermaye malı (%-2,2) ve ara malı (%-1,4) sektörlerinde daha belirgindir.
2019 yılı Nisan ayında ihracat, çalışma günü sayısındaki farkın da etkisiyle, yıllık bazda (%+6,7) belirgin bir artış kaydetmiştir. Söz konusu artış, dayanıklı tüketim malı (%+22,5) ve ara malı (%+8,1) için daha belirgin olmuştur. İthalat ise, dayanıklı tüketim malı (%+39,2), ara malı (%+9,9) ve sermaye malı (%+8,1) ithalatında kaydedilen artışlardan kaynaklı olarak, yıllık bazda %+7,4 oranında bir artış göstermiştir.
2019 Nisan ayı için öngörülen dış ticaret fazlası, + 1.889 milyon Avro’dur ve bir önceki yıla göre (+1.861 milyon Avro idi) çok hafif bir artış kaydetmiştir. 2019 yılının başından bu yana, enerji ürünleri dışındaki ürünlerinin dış ticaret fazlasında[1] artış olmuştur.
2019 yılı Nisan ayında, yıllık bazda, Japonya (%+25,6), İsviçre (%+24,8) ve Asya Ülkeleri Birliği/ASEAN ülkelerine (%+19,4) ihracat belirgin bir artış gösterirken, Türkiye (%-15,5), OPEC ülkeleri (%-5,0) ve Güney Amerika Ortak Pazarı’na/MERCOSUR (%-2,7) yönelik ihracat azalmıştır.
2019 yılı Nisan ayında Asya Ülkeleri Birliği/ASEAN (%+25,6), Rusya (%+18,7) ve Çin’den (%+17,6) gerçekleştirilen ithalat, AB dışı ülkelerden gerçekleştirilen ortalama ithalata göre, daha belirgin bir göstermiştir.
Kaynak: ISTAT FLASH – 28 Mayıs 2019 .