“Orta Doğu, Çin ve Türkiye’nin Yol Açtığı Gerileme Made in Italy Ürünlerin İhracatını Aşağı Çekti.”
28 Ocak 2019İlk defa 200 milyar Avro kotasının üzerine çıkıyoruz. İtalyan İstatistik Enstitüsü (ISTAT) tarafından AB dışı ülkelere yönelik ihracata ilişkin olarak açıklanan verilere göre neredeyse tüm piyasalarda belirgin bir yavaşlama söz konusu. İsviçre, Kuzey Afrika ve Hindistan dışındaki tüm ülkelere yönelik ihracatta, %-5 oranıyla sentezlenen bir gerileme gerçekleşti. %2,3'lük pazar payı ile İtalya’nın ihracatında oldukça önemle bir paya sahip olan Türkiye’ye yönelik ihracatta 2018 yılı Aralık ayında yaklaşık %-33’lük bir düşüş kaydedildi. 2018 yılının ilk 11 ayında zaten “negatif” olan ticaret bakiyesi - AB dışı ülkelerdeki en kötü sonuçtur- Türk Lirası’nın değer kaybının yarattığı alım gücündeki %13,1'lük düşüşle daha da ağırlaşmıştır. Mutlak değerlerle ifade edilirse, İtalyan şirketler, 2017 yılında Türkiye’den elde ettikleri 10 milyar Avro’dan fazla gelirin 1,3 milyar Avro’sunu sahada bırakmıştır.
İhracattaki frenleme bununla sınırla kalabilseydi absorbe edilebilirdi ancak diğer bir kilit piyasa olan Çin’e yönelik ihracatın 2018 Aralık ayında %-15,2 oranında gerilemesi, 2018 yılında alınan tüm sonuçları etkilemiştir. Çin ekonomisindeki yavaşlama bu durum üzerinde kısmen bir etki yaratmış olsa da ihracat hacmindeki daralmada otomobil sektörü önemli bir paya sahiptir: 2018 yılının ilk 11 ayında sadece otomotiv sektörü ihracatında bir önceki yıla göre 1 milyar Avro’luk (%-62,1) bir azalma söz konusudur.
Kaynak: Il Sole 24 Ore, 25 Ocak 2019.